در روزگاری که هرکدام از غول‌های فناوری هر روز یک پوشیدنی دیجیتال جدید را معرفی می‌کنند، شرکت چینی شیائومی هم از عینک صوتی هوشمند جدید خود، موسوم به عینک میجیا رونمایی کرد. علاقه‌مندان برای خرید این عینک می‌توانند از تاریخ 23 فروردین تا 6 اردیبهشت در سایت کراود فاندینگ شیائومی ثبت نام کرده و آن را با قیمت 799 یوآن خریداری کنند. به عبارت دیگر شیائومی قصد دارد با پولی که از پیش فروش این عینک‌ها به دست می‌آورد آنها را تولید و عرضه کند. عینک صوتی هوشمند میجیا طراحی شیک و ارگونومیکی دارد و وزن آن تنها 38.1 گرم است.

از ویژگی‌های عینک میجیا می‌توان به میدان صوتی باز، جلوگیری از نشت صدا به بیرون، کاهش نویز در هنگام برقراری تماس، عمر باتری طولانی، اتصال همزمان به دو دستگاه و پد لمسی بسیار بلند در دو طرف اشاره کرد. این عینک از یک واحد تعادل فوق دینامیک 128 میلی‌متری، ساختار تعادل تعلیق دوگانه SBS2.0 و الگوریتم تنظیم صدای محیط برای ارائه یک تجربه صوتی جذاب استفاده می‌کند. همچنین دو میکروفون‌ روی این عینک قرار گرفته‌اند که با استفاده از الگوریتم‌ هوش مصنوعی، کیفیت تماس‌ها را بالاتر برده و تجربه حضور در کنفرانس‌های صوتی را ارتقا می‌بخشند.

طراحی جانبی عینک صوتی هوشمند شیائومی

عمر باتری این عینک هوشمند در حالت تماس مداوم حدود 7 ساعت، در حالت گوش دادن به موزیک حدود 10 ساعت و در حالت عادی حدود 22 ساعت است. این عینک همچنین از دو پد لمسی 30 میلی‌متری در دو طرف خود برخوردار است. با استفاده از این پد لمسی می‌توانید به عملکردهای این عینک دسترسی داشته باشید. همچنین لمس طولانی مدت هریک از این پدها، دستیار صوتی عینک را بیدار می‌کند.

عینک میجیا به صورت پیش‌فرض و بدون نیاز به تنظیمات دستی همزمان به دو دستگاه بلوتوثی متصل می‌شود. این عینک همچنین دارای رتبه IP54 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است و از قابلیت‌هایی همچون پیدا کردن عینک و تشخیص موقعیت قرارگیری روی صورت نیز پشتیبانی می‌کند.

اخبار مرتبط: