‌به‌نقل از یک افشاگر معروف چینی، شیائومی قصد دارد رابط کاربری MiOS را با MIUI جایگزین کند، اما تردید‌های زیادی برای شکست چنین پروژه‌ای وجود دارد که این کمپانی چینی را مردد می‌کند.

همان‌طورکه می‌دانید، شیائومی به‌عنوان سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته می‌شود که بیشتر از یک دهه فعالیت در زمینه ساخت دستگا‌ه‌های اندرویدی با رابط کاربری MIUI دارد. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد برای بهبود رابط کاربری آن را با یک نسخه پیشرفته و توسعه‌یافته تحت‌عنوان MiOS جایگزین کند؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر و تصمیمات کمپانی شیائومی می‌پردازیم.

طی سال‌های اخیر، با گوشی‌ها و تولیدات شیائومی کاملا آشنا شدیم و می‌دانیم این کمپانی بزرگ چینی چه پتانسیل‌هایی برای تولید دستگاه‌های هوشمند دارد. ابتدای راه، گوشی‌های هوشمند پرچمدار شیائومی با واژه Mi همراه می‌شدند که شناسنامه آن‌ها بود؛ حتی رابط کاربری این شرکت تحت‌عنوان MIUI شناخته می‌شود که قابلیت‌ها جلوه‌های دیداری را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. چندسال پیش، شیائومی نام Mi را از گوشی‌هایش حذف کرد و تنها با ارائه اعداد آن‌ها را دسته‌بندی می‌کند.

Xiaomi Could Retire MIUI And Replace It With MiOS

آخرین اخبار و شایعات نشان می‌دهد شیائومی قصد دارد رابط کاربری و سیستم‌عاملش را تغییر دهد، اما هنوز شفاف‌سازی‌ها درباره آن صورت نگرفته است. برای مثال نمی‌دانیم این موضوع تنها یک تغییرنام تجاری محسوب می‌شود یا آنکه این شرکت می‌خواهد سیستم‌عاملی با رابط کاربری جدید مانند هواوی توسعه دهد؛ اگر فرضیه دوم درست باشد، سپس توسعه‌دهندگان باید مدت‌زمان زیادی را صرف ساخت اپلیکیشن‌ و توسعه‌ آن برای سازگاری با MiOS کنند.

درحال‌حاضر، رابط کاربری MIUI 14 آخرین نسخه پایدار به‌شمار می‌رود و نسخه بتا MIUI ۱۵ برای برخی کاربران دردسترس قرار دارد. بااین‌حال، اگر قرار باشد MIUI 15 آخرین نسخه از این رابط کاربری باشد، سال‌ آینده باید شاهد عرضه رابط کاربری MiOS باشیم که برای توسعه سیستم‌عامل جدید طراحی شده است. تاکنون هیچ‌یک از خبرگزاری‌ها یا افشاگران حوزه فناوری اشاره مستقیم به سیستم‌عامل نکردند و مشخص نیست جدا از اندروید خواهد بود یا مبتنی‌برآن توسعه پیدا می‌کند.

با نگاهی دقیق‌تر به گذشته، متوجه می‌شویم تغییرنام رابط کاربری می‌تواند اتفاق بیافتد؛ به‌عنوان مثال، چندین سال پیش سامسونگ از رابط کاربری TouchWiz استفاده می‌کرد، اما پس از گذشت مدت‌زمانی تصمیم گرفت نام آن را به One UI تغییر دهد و امروز به‌عنوان بخش حیاتی و هویتی سامسونگ محسوب می‌شود. انجام چنین حرکتی توسط شیائومی نمی‌تواند تعجب‌برانگیز باشد، اما اگر قصد داشته باشد هویتش را کاملا تغییر دهد آن زمان باید منتظر ماند و دید اوضاع چگونه پیش می‌رود یا پروژه‌هایش شکست می‌خورد.

اخبار مرتبط: