شیائومی Civi 4 pro از امروز صبح برای فروش در بازار چین عرضه شد و توانست به‌لطف تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8s نسل ۳ تنها در ۱۰ دقیقه به آمار فروش ۲ برابری نسبت به کل نسل قبل دست یابد.

طی هفته‌های گذشته گزارش‌های زیادی از شیائومی Civi 4 Pro منتشر شد، تااینکه چند روز قبل شیائومی از گوشی جدید خود رونمایی و آن را راهی بازار چین کرد. این دستگاه برخلاف مدل‌های قبلی سری Civi باتکیه‌بر تراشه جدید اسنپدراگون 8s نسل ۳ از قدرت پردازشی بالایی برخوردار است. فروش Civi 4 Pro از امروز ساعت ۱۰ صبح به‌وقت چین آغاز شد و پس از آن شیائومی به‌سرعت با انتشار پستی در پلتفرم ویبو از آمار فروش این دستگاه رونمایی کرد. این آمار نشان می‌دهد که شیائومی برای استفاده از تراشه قدرتمند تصمیم درستی گرفته و مردم چین از آن استقبال کرده‌اند.

براساس گزارش منتشر شده از شیائومی در پلتفرم اختصاصی چینی، Civi 4 Pro تنها در ۱۰ دقیقه ابتدایی توانست به ۲ برابر آمار فروش کل نسل قبلی یعنی Civi 3 دست یابد. این آمار آنقدر خیره‌کننده است که کمی غیرواقعی به‌نظر می‌رسد، بااین حال نگاهی به مشخصات فنی و قیمت نشان می‌دهد که چندان هم دور از انتظار نبود. این دستگاه در ۳ پیکربندی مختلف با حافظه رم و داخلی ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی معادل ۴۱۵ دلار، ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی معادل ۴۶۰ دلار و ۱۶/۵۱۲ معادل ۵۰۰ دلار هزینه دارد.

xiaomi civi 4 pro sale numbers

شیائومی Civi 4 Pro به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی AMOLED CSOT C8 با لبه‌های خمیده مجهز شده است. این نمایشگر از رزولوشن 1.5K، نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی و روشنایی ۳۰۰۰ نیتی پشتییبانی می‌کند. در پنل پشتی آن ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی OV50E شرکت OmniVision با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری قرار دارد. همچنین ۲ دوربین سلفی اصلی و اولترا واید در پانچ هول نمایشگر قرار گرفته که هر ۲ از رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

درکنار تراشه اسنپدراگون 8s نسل ۳، حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی UFS 4.0 قرار دارد. این ۲ حافظه سریع‌ترین فناوری‌های فعلی به‌شمار می‌روند که در بهترین پرچمداران استفاده شده‌اند. شیائومی Civi 4 Pro از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر، فریم فلزی، خنک‌کننده ۴۱۸۴ میلی‌متر مربعی و فرستنده مادون قرمز بهره می‌برد. همچنین به سیستم‌عامل HyperOS برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده و از باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۶۷ واتی بهره می‌برد.

اگرچه شیائومی Civi 4 Pro فعلا فقط در چین عرضه شده، نسخه دیگری به‌نام شیائومی ۱۴ Civi در بازار هند عرضه شده که درحقیقت همین نسخه با تغییر نام تجاری است و تفاوتی میان آنها وجود ندارد.

اخبار مرتبط: