گوشی Xiaomi 13 Lite قرار است در تاریخ هفتم اسفند ماه در کنار گوشی‌های Xiaomi 13 و Xiaomi 13 Pro عرضه شود. امروز خبری منتشر شد که شکل ظاهری و مشخصات شیائومی ۱۳ لایت را فاش می‌کند. شرکت شیائومی اعلام کرده که در تاریخ 7 اسفند ماه، گوشی‌های سری شیائومی 13، شامل مدل‌های لایت، معمولی و پرو را طی رویداد آنلاین MWC، در بازار جهانی عرضه می‌کند.

البته مدل Xiaomi 13 Ultra در این رویداد حضور نخواهد داشت. قبل از رسیدن به این تاریخ، مشخصات فنی مدل سطح پایه از این سری، یعنی گوشی شیائومی 13 لایت فاش شده. Xiaomi 13 Lite ارزانترین مدل از سری شیائومی 13 است. این گوشی دارای یک صفحه‌نمایش امولد با نرخ رفرش 120 هرتز، و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خواهد بود.

این دستگاه همچنین از تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 استفاده می‌کند و با سرعت 67 وات شارژ می‌شود. البته این مشخصات کمی آشنا به نظر می‌رسند، زیرا گوشی Xiaomi Civi 2 هم که آذر ماه گذشته در بازار چین عرضه شده بود، دقیقا از همین مشخصات فنی بهره می‌برد.

آنباکس شیائومی ۱۳ لایت

با وجود این شباهت، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Xiaomi 13 Lite با حداکثر 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود. از آنجایی که مدل 13 لایت، مانند Civi 2 یک گوشی میان‌رده است، بعید است که شاهد این ظرفیت‌ها در مدل‌های شیائومی 13 و 13 پرو باشیم.

شیائومی 13 لایت دارای یک ماژول دوربین سه‌گانه خواهد بود که در کنار سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، از یک دوربین 20 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو بهره می‌برد. این گوشی دارای دو دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بوده و از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی نیز برخوردار است.

خبر مرتبط: جزئیات فنی شیائومی ۱۳ اولترا منتشر شد