رابط کاربری MIUI 14 جدیدترین رابط کاربری معرفی شده توسط شرکت شیائومی است. این رابط کاربری مبتنی بر اندروید 13 بوده و در مقایسه با نسخه‌های قبلی، چندین پیشرفت و بهینه‌سازی را تجربه کرده است. MIUI 14 چندین قابلیت جدید از جمله پشتیبانی از ویجت‌های بیشتر، طراحی مجدد آیکون‌ها و موارد دیگر را به رابط کاربری اختصاصی شیائومی اضافه کرده است. این شرکت کمی دیرتر از رقبا رابط کاربی اختصاصی مبتنی بر اندروید 13 خود را ارائه کرد، چراکه عرضه گوشی‌های جدیدش با کمی تأخیر مواجه شد. در این خبر به دریافت MIUI 14 برای شیائومی 12T پرو می‌پردازیم.

گوشی Xiaomi 12T Pro جدیدترین دستگاهی است که MIUI 14 را با شماره ساخت V14.0.6.0.TLFEUXM دریافت می‌کند. آخرین به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری برای این دستگاه، MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 بود که سال گذشته عرضه شد. طبق وعده‌های قبلی، 12T Pro قرار است حداقل از دو آپدیت نرم‌افزاری دیگر هم در آینده پشتیبانی کند.

شیائومی 12T پرو اندروید ۱۳ دریافت می‌کند

در ادامه جدیدترین ویژگی‌هایی که MIUI 14 برای گوشی Xiaomi 12T Pro به ارمغان می‌آورد را بررسی خواهیم کرد:

  • MIUI 14 نسبت به نسخه‌های قبلی حجم کمتری از حافظه‌داخلی دستگاه را اشغال می‌کند، واکنش‌ها و پاسخ‌های بسیار سریع‌تری دارد.
  • توجه به جزئیات و امکانات بیشتر برای شخصی‌سازی فضای گوشی
  • اضافه شدن سوپر آیون‌ها ظاهر کاملا جدیدی به Home screen شما می‌بخشد.
  • پوشه‌های قرار گرفته در صفحه اصلی، نرم‌افزارهایی که بیشتر از بقیه مورد استفاده هستند را برجسته‌تر می‌کند تا راحت‌تر و تنها با یک ضربه بتوانید به آنها دسترسی داشته باشید.
  • قابلیت‌ها و بهینه‌سازی‌های بیشتر: قابلیت جستجو در منوی تنظیمات اکنون پیشرفته‌تر شده است. همچنین امکاناتی از قبیل تاریخچه جستجو و دسته‌بندی نتایج نیز به این جستجو اضافه شده‌اند که پیدا کردن آیتم‌های مختلف در بخش تنظیمات را بسیار ساده‌تر می‌کنند.
  • ویژگی‌های سیستمی: به واسطه مبتنی بودن بر اندروید 13، MIUI 14 ثبات و پایداری بیشتری پیدا کرده است.

نکته: همچنین برای افزایش امنیت گوشی خود کافی دستگاه را آپدیت کنید تا از بسته امنیتی دسامبر 2022 اندروید بهره‌مند شوید.

پس از به‌روزرسانی 12T Pro به MIUI 14، مشاهده خواهید کرد که سیستم نرم‌افزاری دستگاه به طور قابل توجهی ساده‌تر و کارآمد‌تر شده و حجم کمتری از حافظه داخلی دستگاه را اشغال کرده است. همچنین معماری موتور فوتونیک MIUI 14 باعث می‌شود که برنامه‌های کاربردی و برنامه‌های شخص ثالث، نرم‌تر و سریع‌تر اجرا شوند.

خبر مرتبط: نسخه پایدار MIUI 14 برای شیائومی 12 + نحوه نصب