مدتی است که پرفروش‌ترین سری گوشی‌های هوشمند میان رده سامسونگ، سری A5x بوده است. اما تا به حال، این گوشی‌ها جام زرین سری A نبودند، بلکه این افتخار متعلق به A7x بود. خب، طبق یک شایعه جدید، همه چیز در سال آینده تغییر خواهد کرد، زیرا قرار نیست شاهد سامسونگ گلکسی A74 و هیچ دستگاه جدیدی از سری A7x باشیم.

درست است، ظاهراً A73 آخرین مدل از سری گوشی‌های A7x بوده که تا به حال ساخته شده است، زیرا سامسونگ A74 را در سال 2023 عرضه نخواهد کرد. بنابراین گوشی گلکسی A54 همچنان به عنوان سرآمد گوشی‌های سری A هم از نظر جذابیت فروش و هم از نظر مشخصات فنی، باقی می‌ماند.

در حالی که دیگر گوشی‌ها از مدل Ax4 فاش شده‌اند، چنین اتفاقی برای A74 رخ نداده است و ظاهراً این امر به دلیل این واقعیت ساده است که A74 در دست توسعه نیست و هرگز هم وجود نخواهد داشت. این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما اگر به درستی به یاد داشته باشید، می‌بینید که گلکسی A73 قبلاً هم در مجموعه گوشی‌های سامسونگ به حاشیه رانده شده بود و در تعداد کمتری نسبت به مدل قبلی یعنی A72 در کشورهای مختلف عرضه شد. بنابراین شاید داستان A73 نوید دهنده اتفاقاتی بود که قرار بود در مورد سری A74 اتفاق بیفتد.

همچنین هنوز هیچ صحبتی در مورد گلکسی S22 FE یا S23 FE نشده است. اتفاقی که شکاف قیمتی عجیب و غریبی (و بسیار زیاد) بین A54 و S23 ایجاد می‌کند و رقبای چینی می‌توانند از آن به خوبی استفاده کنند. در بهترین حالت، این یک استراتژی سؤال برانگیز است که بخواهید خودتان را در معرض رقابت قرار دهید، اما شاید سامسونگ برنامه‌ای دارد (فروش S22 با تخفیف حتی بیشتر و عرضه آن در بازارهای دیگر) که باید منتظر معرفی S23 بمانیم تا متوجه آن شویم. خوشبختانه، تنها چند هفته دیگر تا این تاریخ باقی مانده است و اکنون شایعه شده است که رویداد معرفی پرچم‌دار جدید سامسونگ در 12 بهمن ماه برگزار می‌شود.

بررسی: بررسی گوشی گلکسی A73 5G را که توسط تیم رسانه علاءالدین آماده شده است، حتما ببینید.