شرکت Sharp Healthcare با خریداری ۳۰ عدد هدست ویژن پرو اپل برای بیمارستان و توسعه اپلیکیشن اختصاصی می‌خواهد به پزشکان کمک کند تا راحت‌تر بتوانند به بیماران خدمات برسانند.

تقریبا یک هفته از عرضه ویژن پرو به‌بازار می‌گذرد و طی این مدت اخبار متعددی از این دستگاه منتشر شد. نقاط قوت این دستگاه، تولید تصاویر سه‌بعدی و تماشای ویدیو است و برای همین در موقعیت‌های خاصی استفاده می‌شود. شاید تنها جایی که انتظار نداشته باشیم از ویژن پرو استفاده شود، بیمارستان است، اما اکنون گزارشی نشان می‌‌دهد ظاهرا قرار است بیمارستان‌ها بخش جدیدی با محوریت ویژن پرو راه‌اندازی کنند.

این گزارش از The San Diego Union-Tribune منتشر شد که نشان می‌دهد شرکت Sharp Healthcare برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی بخش‌های مختلف ۳۰ هدست اپل خریداری کرده است. این شرکت برنامه مخصوصی را برای آموزش پزشکی طراحی کرده که با آن کاربران می‌توانند تصاویر سه‌بعدی اجزا و ارگان‌های بدن را تماشا کنند. این برنامه Complete HeartX نام دارد و تصویری از محیط درون برنامه مشاهده می‌شود.

دان اکسلی، معاون سیستم‌های بالینی شارپ گفت: «ما روی دستگاه‌های کافی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم فوراً برنامه را در دسترس پزشکان، پرستاران، انفورماتیک‌ها و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار دهیم. می‌خواهیم آنها با ما همکاری کنند تا بتوانیم برنامه خود را ارتقا داده و به مرجع جامع و دقیقی تبدیل شویم.» وی در ادامه توضیح داد که کمپانی شارپ روی مقایسه دقیق روش‌های قدیمی و جدید برای انجام کارهای پزشکی و مراقبت بهداشتی تمرکز کرده و تلاش می‌کند پلتفرم بهتری برای ویژن پرو توسعه دهد. بااین حال تمامی کاربردهای این پلتفرم در آموزش خلاصه نمی‌شود.

اکسلی در ادامه گفت: «همان‌طور که می‌دانید، متخصصان بیهوشی باید بر حجم زیادی از اطلاعات شامل علائم حیاتی، EKG، اسپیرومتری و شکل موج‌ها در هنگام عمل نظارت کنند. اکنون بااستفاده از ویژن پرو می‌توانند تمرکز خود را روی بیمار بگذارند و نیازی نیست هر چند لحظه یکبار به مانیتورهای پشت سر نگاه کنند تا از وضعیت بیمار مطلع شوند.» البته شرکت شارپ می‌داند که استفاده از هدست ویژن پرو در بیمارستان تعامل و ارتباط بین بیمار و پزشکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌خواهد تعادلی ایجاد کند تا فقط در موارد لازم از هدست استفاده شود.

اخبار مرتبط: