خریداران عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل باید قبل از خرید ابتدا سر خود را اسکن کرده، با نحوه کنترل ویژن پرو آشنا شده و سپس یک جلسه آموزشی ۲۵ دقیقه‌ای را بگذرانند.

پیش‌فروش عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل قرار است ۲۹ دی ماه آغاز شده و ۱۳ بهمن ماه راهی بازار شود. این اولین عینک واقعیت ترکیبی اپل است و به‌همین دلیل این شرکت کارمندان اپل استور را برای راه‌اندازی هدست و نحوه راهنمایی کاربران برای خرید و استفاده از هدست جدید آموزش داده است. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد مشتریان برای خرید هدست ویژن پرو باید در یک جلسه آموزشی ۲۵ دقیقه‌ای در اپل استور شرکت کرده تا با نحوه استفاده از دستگاه به‌همراه جزئیات آشنا شوند.

مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ که در زمینه محصولت اپل فعالیت می‌کند آخرین نسخه خبرنامه Power On را منتشر کرده است. در این نسخه آمده که پس از درخواست خرید، مشتریان هدست ویژن پرو ممکن است مجبور شوند برای جلسه آموزشی ۲۵ دقیقه‌ای در فروشگاه اپل منتظر بمانند. این جلسه ۲۵ دقیقه‌ای احتمالا برای این است که مشتریان یاد بگیرند چگونه از دستگاه استفاده کنند.

APPLE VISON PRO

جلسه آموزشی در اوایل این ماه به برخی از کارمندان در کوپرتینو آموزش داده شد. درحقیقت برای خرید هدست ویژن پرو، نکات مهمی وجود دارد که اپل برای کاربران در نظر می‌گیرد؛ مثلا باتوجه به اینکه این دستگاه کاملا جدید است، اپل باید قبل از اینکه مشتریان بخواهند آن را امتحان کنند، از مناسب بودن اندازه آن اطمینان حاصل کند. همچنین درصورتی که کاربر عینکی باشد برای او لنز طبی ارسال می‌شود تا بتواند بدون عینک از هدست بهره ببرد. بنابراین جلسه آموزشی ۲۵ دقیقه‌ای ویژن پرو برای مشتریان ضروری است.

در ابتدا تعداد علاقمندان به خرید ویژن پرو بیشتر است و به‌همین دلیل هر اپل استور به چند واحد آموزشی مجهز شده است. قبل از جلسه آموزشی Vision Pro، یکی از کارمندان اپل صورت مشتری را اسکن می‌کند تا متناسب با کاربر، ابعاد دستگاه و بندهای آن مشخص شود. اگر خریدار عینکی باشد، کارمند لنز تجویز شده را برای شرایط بینایی او اسکن می‌کند. پس از جمع آوری تمام اطلاعات، تیم اپل استور دستگاه جلسه آزمایشی مطابق با نیازهای کاربر در اختیار او قرار می‌گیرد.

پس از آن، کلیات نحوه کار با ویژن پرو در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در این بخش نحوه دستور دادن با چشم و دست به کاربر توضیح داده شده و سپس جلسه آموزشی ۲۵ دقیقه‌ای آغاز می‌شود. مشتریان در جلسه آموزشی با جنبه‌های مختلف سیستم‌عامل visionOS شامل برنامه Photos و مشاهده عکس‌ها و ویدیوهای فضایی آشنا می‌شوند. همچنین کارمند اپل توضیح می‌دهد که کاربران چگونه می‌توانند از ویژن پرو به‌عنوان جایگزین مک و آیپد استفاده کنند.

البته همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، علاقمندان می‌توانند هدست را از طریق اپلیکیشن اپل استور خریداری کنند و مراحل اسکن سر و صورت را با یک آیفون یا آیپد انجام دهند. با این حال اپل همچنان از خریداران می‌خواهد که هدست ویژن پرو را در اپل استور امتحان کنند.

اخبار مرتبط: