واتس‌اپ اخیراً آپدیت‌های مفید و مناسبی را عرضه کرده است. اما یکی از چالش‌های اصلی کاربران در این نرم افزار، استفاده از یک شماره تلفن به صورت همزمان در دو دستگاه مختلف است. اما اکنون استفاده از یک شماره تلفن در دو دستگاه در آپدیت جدید واتس‌اپ برای برخی کاربران ممکن شده است. در ادامه به توضیح این ویژگی می‌پردازیم.

شاید در ابتدا این موضوع به ذهن شما برسد که پیش‌تر نیز امکان استفاده از یک اکانت واتس‌اپ با یک شماره تلفن به روی دو دستگاه مختلف، فراهم بود. پس این قابلیت جدید دقیقاً چیست؟

برای پاسخ باید گفت که در گذشته شما می‌توانستید با استفاده از اسکن QR Code موجود در نرم افزار واتس‌اپ، درون نسخه دسکتاپ یا تحت وب، به اکانت خود وارد شوید. اما برای لود پیام‌ها، نیاز به گوشی هوشمند بود و در دو دستگاه به صورت جداگانه امکان ورود نداشتید.

برای درک بهتر، احتمالاً برای شما نیز پیش آماده بود که با ورود به اکانت واتس‌اپ خود در دستگاه جدید، اکانت قبلی به صورت خودکار خارج می‌شد. اما اکنون با این قابلیت جدید، شما می‌توانید در هر دو دستگاه به صورت همزمان و با استفاده از شماره تلفن همراه، وارد شوید و از امکانات واتس‌اپ استفاده کنید.

استفاده از همان شماره در تبلت و تلفن برای واتساپ

البته این ویژگی فعلاً به صورت آزمایشی منتشر شده است و نسخه نهایی واتس‌اپ دارای این قابلیت نیست. اما احتمالاً به زودی می‌توانیم شاهد این ویژگی در نسخه رسمی این پیام رسان باشیم.

البته گزارش منتشر شده از این قابلیت، به این موضوع نیز اشاره می‌کند که این قابلیت فعلاً برای تبلت های اندرویدی در دسترس است. پیش‌تر واتس‌اپ امکان استفاده از این نرم افزار در تبلت های اندرویدی را فراهم کرده بود و اکنون کاربران می‌توانند به طور مستقل در گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی خود وارد شوند و از نرم افزار به روی یک شماره تلفن استفاده کنند.

واتس‌اپ، هفته گذشته نیز آپدیت نهایی جدیدی عرضه کرد که با استفاده از آن کاربران می‌توانستند به خودشان پیام دهند و به نوعی پیام‌های خود را ذخیره کنند. واتس‌اپ این قابلیت را Message Yourself نامید.

چگونه با یک شماره تلفن در تبلت و گوشی به واتس‌اپ دسترسی داشته باشیم؟

برای این منظور باید واتس‌اپ خود را به آخرین نسخه بتا به‌روزرسانی کنید و سپس به راحتی از این قابلیت استفاده کنید.

نظر شما درباره استفاده از یک شماره تلفن در دو دستگاه درون واتس‌اپ چیست؟ آیا این ویژگی می‌تواند خیال کاربران را راحت کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: قابلیت Message Yourself واتس‌اپ + نحوه استفاده