شرکت OpenAI برای کاربرانش استفاده از ChatGPT بدون حساب کاربری یا ساخت اکانت را فراهم کرده است.

یکی از مشکلاتی که کاربران تاکنون برای استفاده از سرویس چت‌ جی‌پی‌تی داشتند، ساخت اکانت بود که مراحل سخت و طولانی داشت و نیاز به شماره تلفن بود که بسیاری از کاربران از جمله ایرانیان به‌دلیل تحریم‌ها با مشکلات متعددی روبه‌رو بودند و نیاز بود که از شماره‌ تلفن‌های مجازی استفاده کنند.

حالا با امکان استفاده از ChatGPT بدون حساب کاربری، ابزارهای این هوش مصنوعی به‌طور گسترده در دسترس عموم قرار می‌گیرد تا مردم بتوانند مزایای هوش مصنوعی را تجربه کنند. با این ابزار کاربران می‌توانند از داده‌های آموزشی بیشتری بهره ببرند و شاید کاربران متعددی را به ایجاد حساب‌ها و اشتراک برای دسترسی به امکانات GPT-4 به جای مدل قدیمی‌تر رایگان GPT-3.5 تشویق می‌کند.

دسترسی فوری به کاربران اجازه می‌دهد تا یک موضوع را با استفاده از نسخه GPT-3.5 بدون هیچ گونه اطلاعات و داشتن حساب کاربری، شروع کنند. استاندارد چت بات با عنوان "چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟" با کلیدهای اختیاری برای ثبت‌نام یا ورود روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

chatgpt اکانت

OpenAI اعلام کرده است که برای استفاده از ChatGPT بدون حساب کاربری امکانات بیشتری اضافه کرده و نیز امنیت این روش را افزایش داده که از‌جمله می‌توان به مسدود کردن درخواست‌ها و تولید تصاویر در دسته‌های بیشتری نسبت به کاربرانی که دارای حساب کاربری هستند، اشاره کرد.

مسوولان OpenAI مدعی هستند که کارشناسان این سرویس برای جلوگیری از سوء‌استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید هستند و در صورت بروز تهدیدهای غیرمنتظره، امکان جلوگیری از آن وجود دارد.

کاربرانی که بدون ایجاد حساب کاربری وارد چت جی‌پی‌تی می‌شوند، می‌توانند از آموزش داده برای درخواست‌هایشان انصراف دهند. برای انجام این کار، لازم است روی علامت سؤال کوچک سمت راست کادر متن کلیک کرده، سپس تنظیمات را انتخاب و کلید «بهبود مدل برای همه» را خاموش کنند.

بر اساس گزارش OpenAI، بیش از 100 میلیون نفر در 185 کشور در طول هفته از ChatGPT استفاده می‌کنند. این اعداد خیره کننده نتیجه زحمات ۱۸ ماهه شرکتی است که بسیاری از مردم تا دو سال پیش درباره آن نشنیده بودند. براین اساس استفاده از ChatGPT بدون حساب کاربری، به افراد انگیزه می‌دهد تا چت‌بات این ربات هوش مصنوعی را به چرخش درآورند و این اعداد را بیشتر کنند.