وزارت ارتباطات تعداد خانوارهای تحت پوشش فیبرنوری را تا به امروز ۷.۵ میلیون خانواده اعلام کرد که برابر با ۲۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان مراسم افتتاح اینترنت فیبرنوری منازل و حوزه کسب‌وکار برای استان قم اعلام کرد که این استان دیگر به‌طور کامل تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است. او همچنین از استان گلستان به‌عنوان اولین استانی که کاملا تحت پوشش اینترنت پرسرعت فیبرنوری قرار گرفته یاد کرد.

زارع‌پور تعداد شهرهایی را که درحال پیاده‌سازی طرح اینترنت پرسرعت فیبرنوری هستند، ۵۰۰ شهر اعلام کرد و افزود روند کار در ۱۵۰ شهر به اتمام رسیده و در پایان سال نیز شاهد رسیدن این اینترنت به ۷۰ درصد کشور هستیم.

همچنین براساس اظهارات عیسی زارع‌پور، تعداد خانوارهای تحت پوشش فیبرنوری تا پایان سال به‌رقم ۱۴ میلیون خواهد رسید.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدت زمان انتظار برای دریافت اینترنت پرسرعت مذکور را یک‌ماه اعلام کرد و افزود که با اتصال به این اینترنت، سرعتی را که مردم تجربه می‌کنند، ۱۰۰ برابر سرعت اینترنت معمولی یعنی هزار مگابایت برثانیه است.
گفتنی است در سال گذشته نیز تعداد خانوار تحت پوشش فیبرنوری ۴ میلیون خانواده اعلام شده بود و وزیر ارتباطات نیز وعده تجهیز تمام ساختمان‌های کشور را به این اینترنت تا سال ۱۴۰۷ داده بود.

اما آنچه درمورد اینترنت فیبرنوری حائز اهمیت است علاوه بر سرعت بالای دانلود و آپلود، حذف تاخیر و قطع و وصلی‌هاست. دراین رابطه باید بگوییم از ‌آنجا که درخطوط اینترنت معمولی از کابل مسی استفاده می‌شود این خود عامل قطع و وصل و ایجاد نویز شده اما اینترنت مبتنی بر فیبرنوری از دستگاه‌هایی بهره می‌برد که با نور فرآیند تبادل داده‌ها را انجام می‌دهند. درنتیجه امواج الکترومغناطیس نمی‌توانند روی آن اثر بگذارند و عامل قطعی و وصلی و همچنین تاخیر در انتقال داده نیز در این فناوری به‌چشم نمی‌خورد که این خود انقلابی در صنعت ارتباطات محسوب می‌شود.

لازم به‌ذکر است که پیش از این وزیر ارتباطات تعداد اپراتورهایی که در زمینه اینترنت فیبرنوری همکاری و مشارکت می‌کنند، ۱۰ شرکت اعلام کرده بود. براین اساس کاربران برای استفاده از خدمات اپراتورها در بخش اینترنت فیبرنوری و استعلام از وضعیت تحت پوشش بودن منطقه و محلی که در آن سکونت دارند، می‌توانند ازطریق تماس با مخابرات اطلاعات لازم را کسب کنند.