گزارش‌ها حاکی از آن است که کمپانی زد‌تی‌ای آخرین گوشی پرچمدارش به نام نوبیا Z۶۰ اولترا را به زودی معرفی خواهد کرد. این گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی عرضه خواهد شد.

با وجود این‌که کمپانی چینی زد‌‌تی‌ای گوشی نوبیا Z۶۰ اولترا را به رسمیت شناخته و زمان عرضه آن را نیز فاش کرده است اما در حال حاضر اطلاعات منتشر شده از مشخصات آن به طور رسمی تایید نشده و تنها در حد شایعه است. براساس گزارش‌های قبلی، این دستگاه از مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای مانند تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ پشتیبانی می‌کند که عملکرد روان و پایداری را برای کاربر تضمین می‌کند. بنابراین با معرفی نوبیا Z۶۰ اولترا این دستگاه می‌تواند با گوشی‌های سری شیائومی ۱۴، سری ۱۲ iQOO، سری ویوو ۱۰۰ X، ردمی ۷۰ K پرو، ۲۱ MeIzu، وان پلاس ۱۲ و ریلمی جی‌تی ۵ پرو رقابت کند.

Nubia Z60 Ultra صفحه نمایش

طبق تصاویر منتشر شده، دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی نوبیا Z۶۰ اولترا در زیر نمایشگر قرار گرفته تا یک صفحه نمایش کامل را به کاربر ارائه دهد. پیش‌بینی می‌شود این دستگاه با صفحه نمایش OLED، وضوح ۱.۵k و رابط کاربری My OS بر پایه اندروید ۱۴ در بازار عرضه شود. نتایج گیگ‌بنچ نشان می‌دهد این گوشی از ۱۲ گیگابایت رم برخوردار است، اما احتمال دارد که در زمان معرفی، گزینه‌های دیگری را هم برای آن عرضه کند. نوبیا Z۶۰ اولترا برای تامین انرژی به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی متکی می‌شود و از شارژ ۸۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

این گوشی دارای ماژول دوربین سه گانه است که شامل یک دوربین اصلی با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و مجهز به سیستم لرزشگیر، لنز اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی و یک سنسور تله‌فوتو پریسکوپی ۶۴ مگاپیکسلی OV64B است. در حال حاضر مشخصات دقیق و قیمت این گوشی به‌طور رسمی اعلام نشده و باید تا زمان عرضه منتظر بمانیم. باید دید این دستگاه با سخت‌افزار و باتری قدرتمند می‌تواند عملکرد خوبی ارائه دهد و نظر کاربران را به خود جلب کند یا خیر؟

اخبار مرتبط: