تیک تاک به دلیل نقض حریم‌خصوصی کودکان در مورد پردازش اطلاعات شخصی کودکان، ۳۴۵ میلیون یورو جریمه شد.

این شبکه اجتماعی به‌دلیل نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان 345 میلیون یورو جریمه شد. این رقم بیشترین جریمه‌ای است که تاکنون در اروپا علیه این شرکت چینی اعمال شده است.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند در اقدامی به نمایندگی از اتحادیه اروپا این مجازات را اعمال کرده و در بیانیه‌ای مطبوعاتی یادآور شده است که شبکه اجتماعی تیک تاک ضمن پرداخت این جریمه باید فعالیت‌ها و عملیات خود را ظرف سه ماه با مقررات اروپایی منطبق کند.

در بیانیه کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلندی به‌ویژه به این نکته اشاره شده است که ثبت‌نام کودکان در این پلت‌فرم به گونه‌ای صورت گرفته است که حساب‌های کاربری آنها به‌طور پیش‌فرض عمومی تعریف شده است.

جریمه تیک تاک در اروپا

تنظیمات مربوط به گزینه اتصال خانواده که امکان مرتبط ساختن حساب کاربری والدین با حساب نوجوانان را فراهم می‌کند از دیگر مواردی است که برای کاربران مشکل ایجاد کرده است. از سوی دیگر، اگر چه این پلت‌فرم برای کودکان بالای ۱۳ سال طراحی شده اما خطرات پیش روی کودکان پایین‌تر از ۱۳ سال که به هر طریقی موفق به ایجاد حساب کاربری شده‌اند را در نظر نگرفته است.

GDPR یک قانون مهم حریم خصوصی است که قوانین سختگیرانه‌ای را برای نحوه مدیریت شرکت‌ها با داده‌های شخصی، به‌ویژه کودکان، تعیین می‌کند. جریمه سنگین تیک تاک توسط DPC، نشان‌دهنده اقدامات سخت‌گیرانه اتحادیه اروپا علیه این قوانین است.

TikTok قصد دارد برای مقابله با این مشکلات، مطالب حریم خصوصی خود را بیشتر به‌روزرسانی کند. در این به‌روزرسانی تمایز بین حساب‌های عمومی و خصوصی واضح‌تر خواهد شد.

همچنین گفته شده است که کاربران جدید 16 تا 17 ساله هنگام ثبت‌نام در این برنامه، یک حساب خصوصی به‌طور پیش‌فرض انتخاب خواهند کرد. در صورت رعایت این نکات، امکان سوءاستفاده ار حریم خصوصی نوجوانان کاهش پیدا می‌کند.

باید دید پلتفرم تیک تاک می‌تواند امنیت و حریم خصوصی کاربران را افزایش دهد و بار دیگر آنها را جذب کند یا خیر؟

خبر مرتبط: تیک تاک با VPN آزاد شد!