تردز با رسیدن به مرز 130 میلیون کاربر فعال، توانسته خودش را به‌عنوان یک رقیب اصلی در صنعت رسانه‌های اجتماعی معرفی کند.

تردز که جدیدترین محصول شرکت متا است، اخیرا توانسته به‌سرعت جایگاه و محبوبیت خاصی را میان مردم پیدا کند. مارک زاکربرگ، مدیر‌عامل متا به‌تازگی اعلام کرده که تردز توانسته بیش از 130 میلیون کاربر فعال ماهانه جذب کند. این رشد چشمگیر در شرایطی پدید آمده است که پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک که اکنون نامش به X تغییر کرده، تغییر بزرگی در چشم‌انداز رسانه‌های اجتماعی اتفاق افتاده است. تردز در بازار شدیدا رقابتی رسانه‌های اجتماعی و در رقابت با حریفان مطرحی همچون Bluesky، Mastodon و دیگران، توانسته قدرتش را حفظ کند و پتانسیل خود را برای تبدیل شدن به‌یک عنصر کلیدی در این عرصه نشان دهد.

البته تردز در زمان راه‌اندازی اولیه‌اش هم سر و صدای زیاد اما موقتی به‌راه انداخته و کاربران بسیای را جذب کرد. اما زاکربرگ اعلام کرده است که این پلتفرم در حال حاضر در مسیر رشدی بسیار خوب قرار دارد و از این لحاظ توانسته حتی از زمان راه‌اندازی اولیه هم پیشی بگیرد. این حرکت رو به‌جلو پتانسیل تردز برای رسیدن به‌مرز کاربران میلیاردی را نشان می‌دهد، هدفی که زاکربرگ قبلاً برای این پلتفرم ذکر کرده بود و نشان‌دهنده اعتماد بالای او به‌آینده تردز است.

Threads

خانواده برنامه‌های متا همچنان با فعالیت روزانه میلیاردها کاربر در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام به‌گسترش دامنه دسترسی خود ادامه می‌دهد. تردز در این راه نقش ویژه‌ای داشته و با افزایش قابل‌توجهی که در آمار دانلود داشته، موفق شده بین برنامه‌های برتر در سراسر جهان در ماه آذر قرار بگیرد. این افزایش علاقه به‌تلاش‌های متا برای احیای محبوبیت این پلتفرم و ادغام بیشتر تردز با شبکه‌های موجود خود بر‌می‌گردد.

علیرغم کاهش تعداد کاربرانی که پس از راه‌اندازی اولیه به تردز پیوستند، این پلتفرم توانسته به‌لطف استراتژی درست تبلیغاتی و جذب طیف گسترده‌تری از مخاطبان، به‌روز‌های خوبش بازگردد. طبق تخمین‌ها اکنون تعداد کل کاربران تردز در حدود 160 میلیون است، رقمی که جذابیت رو به‌رشد آن را نشان می‌دهد. از نظر مالی هم متا ارقام بالایی برای تردز گزارش کرده و حتی از انتظارات تحلیلگران نیز فراتر رفته است. این شرکت اعلام کرده که تردز اولین سود نقدی‌اش را برای آن‌ها به‌ارمغان آورده که نشانگر دوره‌ای از سلامت مالی و خوش‌بینی برای این شرکت است.

اخبار مرتبط: