ظاهرا نینتندو قصد دارد نسخه جدید کنسول بازی‌اش را با شکل‌وشمایل متفاوتی عرضه کند؛ به‌این‌ترتیب دسته‌ بازی نینتندو سوییچ ۲ احتمالا به‌صورت مغناطیسی به بدنه کنسول متصل می‌شود، یعنی از یک آهنربا در دسته‌های سوییچ استفاده شده است.

در‌حال‌حاضر، دسته‌ بازی نینتندو سوییچ به‌شکل ریلی به کنسول متصل می‌شوند. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که نیتندو سوییچ ۲ از آهنربا برای اتصال دسته‌های بازی استفاده خواهد کرد که می‌تواند منجر به اتصال و جداسازی آسان‌تر آن‌ها شود.

برخلاف نیتندو سوییچ لایت که دسته‌هایش به بدنه چسبیده‌اند، مدل بعدی نینتندو سوییچ ممکن است راه‌حلی ساده‌تر برای اتصال دسته‌ها در حالت داک ارائه دهد. درحال‌حاضر، در مدل نسل فعلی سوییچ، گیمرها برای استفاده از کنترلرها در حالت داک (غیردستی)، باید آن‌ها را به شیارها متصل کنند. 

وبسایت اسپانیایی Vandal که سابقه‌ درخشانی در انتشار جزئیات موثق از کنسول‌های نینتندو دارد، مدعی است اطلاعات تازه‌ای از نیتندو سوییچ 2 به‌دست آورده است. براساس گزارش این وبسایت، خبرنگاران در گفتگو با این تولیدکننده ژاپنی، توانسته‌اند به اطلاعاتی در رابطه با کنسول بعدی این شرکت به‌دست بیاورند.

در مدل فعلی نینتندو سوییچ، اتصال کنترلرها به کنسول از طریق شیارهایی انجام می‌شود. با‌این‌حال، خبر خوش این است که مدل بعدی سوییچ از روشی نوآورانه برای اتصال کنترلرها بهره می‌برد. در این مدل، کنترلرها به‌جای حرکت روی شیارها، به‌طور مغناطیسی به صفحه نمایش کنسول متصل می‌شوند.

 دسته‌های سوییچ ۲

علاوه‌براین، مدل جدید نینتندو سوییچ از نظر ابعاد از مدل فعلی بزرگ‌تر خواهد بود، اما اندازه آن به بزرگی کنسول Steam Deck شرکت Valve نمی‌رسد.

 بر اساس گزارش وبسایت Vandal، تغییر احتمالی در نحوه اتصال کنترلرها، ممکن است منجر به عدم سازگاری دسته‌های بازی نینتندو سوییچ فعلی با مدل جدید یعنی سوییچ ۲ شود. با‌وجود‌این، گزارش مذکور به این نکته نیز اشاره می‌کند که اتصال بی‌سیم تحت تأثیر این تغییر قرار نخواهد گرفت و همچنان امکان استفاده از دسته‌های بازی نسل قبلی برای بازی‌های چندنفره روی کنسول جدید، مانند عناوینی نظیر Mario Kart، وجود خواهد داشت.

البته این گزارش به یک نگرانی مهم اشاره نکرده است؛ قدرت مورد نیاز آهنربای کنترلرهای جدید برای اتصال دائمی به بدنه کنسول، به‌خصوص در شرایطی که تحت فشار ناشی از بازی‌های پرهیجان قرار می‌گیرند. در حین انجام بازی‌های هیجان‌انگیز، تمرکز و جدیت گیمرها ممکن است باعث اعمال نیروی ناخواسته به کنترلرها شود. این امر می‌تواند منجر به جدا شدن ناگهانی کنترلر در لحظات حساس بازی شود.

این روش اتصال جدید می‌تواند جداسازی دسته‌ها را به‌طور قابل‌توجهی آسان‌تر کند، چراکه در‌حال‌حاضر، شیار‌های کنسول فعلی، حتی با‌وجود دکمه آزادسازی، گاهی اوقات به سختی عمل می‌کنند. 

بااین‌حال، در‌صورت اعمال این تغییر توسط نینتندو، نیاز به بازنگری در بخش بازاریابی این شرکت احساس می‌شود. صدای مغناطیسی ناشی از اتصال دسته‌ها به کنسول، به یکی از المان‌های هویتی نینتندو سوییچ تبدیل شده و در طول عمر این کنسول، در تبلیغات نیز مورد استفاده قرار گرفته است.