به گزارش رسانه علاءالدین به نقل از شرق / به نظر می رسد اینترنت طبقاتی شده است! احمد راستینه عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با محدودیت‌های اخیر ایجاد شده در حوزه اینترنت و مشکلاتی که برای کسب و کارهای اینترنتی ایجاد شده و لزوم رفع این محدودیت‌ها، گفت:

اینترنت امروز به عنوان یک شبکه جهانی ظرفیت‌های زیادی را برای توسعه کسب و کارها، اقتصاد دیجیتال و فعالیت‌های مجازی فراهم کرده است، این ظرفیت قطعا در کشور ما هم باید مورد توجه قرار گیرد همانطور که تا الان مورد استفاده و بهره‌برداری بوده است.

متاسفانه یک سری دروغ‌پردازی‌های بزرگ در بستر فضای مجازی اغتشاشاتی را شکل داد که این ظرفیت متاسفانه به خاطر دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای و موج‌سواری که جریان بیگانه به ویژه سازمان منافقین روی آن انجام داد، هزینه‌های امنیتی سنگینی را برای کشور تراشید که به لطف خدا و با هوشیاری، حضور و بصیرت مردم این موضوع مدیریت شد.

۲ اقدام مهم برای طبقاتی کردن اینترنت

نماینده مردم شهرکرد در ادامه اظهار داشت: امروز ما باید دو اقدام را در دستور کار داشته باشیم و این مساله را در کمیسیون با وزیر ارتباطات هم مطرح و تاکید کردیم. نخست اینکه همه ما به‌دنبال ضابطه‌مند و قانونی کردن فضای مجازی هستیم و مساله دوم تعریف و تعیین سطوح دسترسی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در ادامه عنوان کرد: در نتیجه امروز دو اقدام باید در دستور کار قرار گیرد؛ نخست اینکه وزارت ارتباطات باید به سرعت برای تقویت و توسعه ظرفیت پلتفرم‌های داخلی برای حل مشکل تجارت داخل کشور اقدام کند، نباید کسب‌و‌کارهای داخل کشور ما آسیب ببیند و خیلی از پلتفرم‌های داخلی ظرفیت جایگزینی دارند.

همچنین برای توسعه تجارت بین‌الملل و استفاده از ظرفیت‌ اینترنت جهانی هم وزارت ارتباطات باید سریعا تدبیری بیاندیشد که همزمان که از ظرفیت اینترنت جهانی بهره‌مند می‌شویم؛ بتوانیم با یک قانون و یک نظام‌نامه مشخص، آسیب‌ها و مشکلاتی هم که در فضای مجازی وجود دارد را کنترل کنیم.

خبر مرتبط: فروش فیلترشکن و VPN