سونی قرار است به زودی گوشی پرچمدار جدیدی با نام Xperia 1 V راهی بازار کند که گزارش‌ها حاکی است این دستگاه از زوم اپتیکال بالاتری نسبت به گلکسی S24 اولترا برخوردار است.

تیزر منتشر شده از گوشی پرچمدار سونی Xperia 1 V نشان می‌دهد این دستگاه دارای دوربین تله فوتو با فاصله کانونی از 85 تا 138 میلی متر خواهد بود که کمی بیشتر از زوم اپتیکال گلکسی S24 اولترا است. اگر دوربین اصلی گوشی با فاصله کانونی مشابه با Xperia 1 V یعنی 24 میلی‌متر عرضه شود، به این معنی است که دوربین تله فوتو آن زوم اپتیکال ۳.۵ تا ۵.۷۵ برابری را نسبت به دوربین اصلی ارائه می‌کند.

دوربین سونی Xperia 1 V

گوشی پرچمدار آینده این شرکت یعنی Xperia 1 VI که قرار است در 15 مه 2024 عرضه شود، یک دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال حتی بالاتر خواهد داشت و دوربین سامسونگ را بیشتر در زوم اپتیکال به رقابت می طلبد.

گوشی پرچمدار آینده ویوو، X100 Ultra نیز از زوم اپتیکال بالاتری تا ۷ برابر نسبت به گلکسی اس 24 اولترا برخوردار است. براین اساس به‌نظر می‌رسد اگر سامسونگ همین روند را پیش بگیرد به‌زودی از رقبا عقب خواهد ماند چراکه تولیدکنندگان چینی هم هم‌اکنون درحال ارائه قابلیت‌های پیشرفته‌تری در گوشی به‌ویژه در بخش دوربین هستند.

باتوجه به اینکه رقبای زیادی هم‌اکنون در بازار گوشی‌های هوشمند جولان می‌دهند، انتظار می‌رود که سامسونگ گوشی پرچمدار بعدی خود یعنی گلکسی S25 اولترا را با زوم اپتیکال بالاتر ارائه دهد.