کمپانی سونی گوشی هوشمند Xperia 5 V را با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی در نمایشگاه ایفا برلین معرفی کرد.

همان‌طور که می‌دانید کمپانی سونی از هواداران و کاربران زیادی هم‌سطح اپل یا سامسونگ برخوردار نیست، اما هنوز به‌تولید گوشی‌های هوشمند پرچمدار ادامه می‌دهد و برخی از این گوشی‌ها فروش بسیاری خوبی در بازار جهانی دارند. سری سونی اکسپریا ۵ از قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه‌تری برخوردار هستند که توسط شرکت ژاپنی توسعه می‌یابد. حالا امروز در نمایشگاه ایفا برلین، سونی اقدام به معرفی نسل جدید سری ۵ یعنی Xperia 5 V کرد که از ویژگی‌های اکسپریا نسل ۱ بهره می‌برد و احتملا مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.

گوشی سونی Xperia 5 V معرفی شد

گوشی‌های هوشمند سونی اکسپریا نسل یکم از ویژگی‌های بسیار قدرت‌مندی برخوردار هستند که می‌توانند با سایر دستگاه‌های پرچمدار موجود در بازار به‌رقابت بپردازند. باوجوداین، نسخه‌های نسل Xperia 5 نیز از ویژگی‌های بسیار بارزی بهره‌مند هستند که مورد توجه بسیار از کاربران قرار می‌گیرد؛ براساس سیاست‌های بازاریابی و فروش، این نسل برای مصرف‌کنندگانی توسعه می‌یابد که قصد ندارند بیشتر از ۱۰۰۰ دلار برای یک گوشی هوشمند هزینه کنند.

اکنون کمپانی سونی گوشی هوشمند Xperia 5 V را با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معرفی کرد که به‌عنوان یک پرچمدار جدید قبل از پایان سال میلادی ۲۰۲۳ شناخته می‌شود؛ سازنده ژاپنی برای عملکرد یکپارچه و روان دستگاه از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد، اما کاربران پرمصرف قادر هستند از شیار microSD استفاده کنند. صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی اولد با رزولوشن FHD+ و نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی می‌تواند کیفیت تصویر و پیمایش دستگاه را تضمین کند. نسبت تصویر این گوشی ۲۱:۹ است که شباهت زیادی به نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد ۵ دارد.

نمایشگراولد ۶.۱ اینچی
رزولوشن FHD+
نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتزی
نسبت تصویر ۲۱:۹
تراشهاسنپدراگون ۸ نسل ۲
حافظه رم۸ گیگابایت
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
قابل افزایش یک ترابایت
ظرفیت باتری۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی
شارژ سیمی ۳۰ واتی
شارژ بی‌سیم ۱۸ واتی
دوربینسنسور واید ۵۲ مگاپیکسلی
سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی
سیستم‌عاملاندروید ۱۳
رنگ‌بندیBlack
Blue
Platinum Silver

برای تامین انرژی دستگاه نیز از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استاندارد استفاده می‌شود که با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۳۰ واتی و شارژ سریع بی‌سیم ۱۸ واتی کاربران می‌توان ظرف مدت‌زمان یک ساعت گوشی‌هایشان را شارژ کنند. یادآوری می‌شود برای طول‌عمر بیشتر باتری از اتصال مداوم و پیاپی به شارژر خودداری کنید و همیشه شارژ گوشی هوشمندتان را بین ۲۰ تا ۸۰ درصد نگه دارید تا سلامت باتری تضمین شود.

باوجوداین، بزرگ‌ترین ارتقای این گوشی به سیستم دوربین برمی‌گردد، زیرا کمپانی سونی از یک ماژول دوگانه استفاده کرده که شامل سنسور واید ۵۲ مگاپیکسلی Exmor T با ابعاد ۱/۱.۳۵ اینچی با لرزش‌گیر اپتیکال و سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی ۱۶ میلی‌متری با زوایه دید ۱۲۱ درجه می‌شود. سونی اعلام کرد خبری از سنسور تله‌فوتو در سیستم دوربین نخواهد بود، اما سنسور اصلی قابلیت زوم ۲ برابری را به کاربران ارائه می‌دهد؛ برای دوربین سلفی نیز یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ۱/۲.۹ اینچی وجود دارد که برای ثبت تصاویر در روز بسیار کاربردی خواهد بود.

دوربین Sony Xperia 5 V

باید یادآور شویم که سونی Xperia 5 V نمی‌تواند تمام انتظارات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کاربران را برآورده کند، اما قادر است تا سال‌ها به‌عنوان یک گوشی دوربین‌محور مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه‌براین، کاربران نباید انتظارات زیادی از پشتیباتی نرم‌افزاری داشته باشد، چراکه کمپانی ژاپنی اعلام کرد این گوشی هوشمند به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ عرضه می‌شود و تنها دو آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل دریافت خواهد کرد که قطعا بسیاری از کاربران را ناامید می‌کند. اکنون گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی سامسونگ یا شیائومی از حداقل ۳ به‌روزرسانی سیستم‌عامل پشتیبان می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد که گوشی ۱۰۰۰ دلاری سونی قرار نیست چنین ویژگی داشته باشد.

اخبار مرتبط: