گزارش‌ها نشان می‌دهد کمپانی ژاپنی سونی در سکوت خبری سنسور Lytia LYT-900 را با مشخصات سخت‌افزاری فوق‌پیشرفته به‌صورت مطبوعاتی معرفی کرد تا چندین کمپانی سازنده گوشی‌های هوشمند بتوانند از آن برای پرچمداران‌ خود بهره‌مند شوند.

براساس اعلام رسمی کمپانی سونی، سنسور Lytia LYT-900 با مشخصات سخت‌افزاری کاملا پیچیده و پیشرفته معرفی شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه یک اینچ و پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری اشاره کرد؛ همچنین این جزئیات به کاربران می‌گوید که اندازه دقیق این سنسور ۱۶.۳۸۴ میلی‌متر است و به‌صورت مورب خواهد بود. ازسوی‌دیگر، LYT-900 از فناوری CMOS بهره می‌برد که نشان می‌دهد این سنسور از دو لایه مجزا تشکیل می‌شود؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این سنسور می‌پردازیم.

همان‌طورکه گفتیم، فناوری CMOS از دو لایه مجزا تشکیل می‌شود که به سنسور کمک می‌کند تصاویر بهتری را به‌ثبت برساند؛ به‌عبارت‌دقیق‌تر، لایه اول برای ترانزیستورها و لایه دوم برای فوتودیود است. همچنین، این فناوری به دیودهای فیزیکی بزرگ‌تر اجازه می‌دهد نور بیشتری به داخل سنسور جذب شود تا کیفیت تصاویر حتی در شرایط محیطی کم‌نور و شب‌هنگام به‌صورت غیرقابل‌تصوری بهبود یابد. بنابراین، در یک جمله می‌توان گفت سنسور LYT-900 پیشرفته‌ترین محصول سونی برای گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

Sony Lytia LYT-900 camera sensor

در بیانیه‌ معرفی مطبوعاتی سنسور سونی Lytia LYT-900 اعلام شد این محصول نسخه‌ای اصلاح‌شده از سنسور IMX989 به‌شمار می‌رود که برای چندین گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۴ میلادی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. آمار نشان می‌دهد سنسور سونی IMX989 برای پرچمداران سال ۲۰۲۳ مانند شیائومی ۱۳ اولترا و ویوو X90 پرو استفاده شد که توانست توجه میلیون‌ها کاربر را در بازار جهانی جلب کند و منتقدان زیادی درباره کیفیت تصاویر این گوشی‌ها مقاله‌های متعددی را در رسانه‌های مختلف نشر دهند.

درحال‌حاضر، جزئیاتی درباره گوشی‌های هوشمند مجهز به سنسور سونی LYT-900 دردسترس نیست، اما گمانه‌زنی‌ها و شایعات نشان می‌دهد اوپو فایند X7 پرو به‌عنوان اولین پرچمدار سال ۲۰۲۴ از همین سنسور استفاده خواهد کرد؛ همچنین، گزارش‌ها به‌ما می‌گوید این دستگاه از ماژول چهارگانه دوربین بهره می‌برد که سنسور واید آن LYT-900 خواهد بود. ازسوی‌دیگر، سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ برابری و ۶ برابری خواهیم داشت که برای ثبت تصاویر از فاصله‌های دور بهینه‌سازی شده است.

علاوه‌براین، احتمالات نشان می‌دهد سنسور LYT-900 برای شیائومی ۱۴ اولترا و ویوو X100 پرو پلاس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شایعات نشان می‌دهد پیشرفته‌ترین پرچمدار شیائومی درکنار سایر محصولات این کمپانی مانند شیائومی پد ۷ و شیائومی میکس فلیپ معرفی و عرضه جهانی خواهد شد. ازسوی‌دیگر، ویوو X100 پرو پلاس به‌دلیل مشکلات فنی در روند توسعه احتمالا تا اواخر آوریل ۲۰۲۴ میلادی معرفی خواهد شد

اخبار مرتبط: