روی وب‌سایت شرکت چینی حافظه گوشی وان پلاس 12R به اشتباه UFS 4.0 درج شده، درحالی‌که این گوشی اصلا چنین حافظه‌ای ندارد و این موضوع باعث دردسر‌ شده است.

پیش‌بینی می‌شود وان پلاس 12R پس از عرضه، به یکی از پرطرفدارترین‌ها در بازار گوشی‌های میان‌رده در سال 2024 تبدیل شود. با این‌حال گوشی مذکور هنوز وارد بازار نشده اما اطلاعات آن روی وب‌سایت وان‌پلاس منتشر شده که اشتباه تایپی در مورد سرعت ذخیره‌سازی دستگاه باعث سردرگمی کاربران شده است.

وان پلاس در ابتدا در صفحه لیست فروش محصولات اعلام کرده که نسخه 256 گیگابایتی وان پلاس 12R به‌جای UFS 3.1 قدیمی و کندتر، از حافظه UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند، اما حالا این صفحه به‌روز‌رسانی و اعلام شده که‌UFS 3.1 در واقع گزینه ذخیره‌سازی پیش‌فرض برای همه محصولات است.

OnePlus 12R

این اشتباه توسط شرکت وان پلاس در بیانیه‌ای تأیید شده و کیندر لیو، رئیس وان پلاس اعلام کرده است: «در طول راه‌اندازی وان پلاس 12R، مجموعه جدیدی از الگوریتم‌های نرم افزاری به‌نام Trinity Engine را معرفی کردیم که کمک می‌کند فضای ذخیره‌سازی و حافظه گوشی شما برای سال‌های آینده سریع و روان بماند. اما به‌دلیل یک اشتباه، اعلام کردیم که فضای ذخیره سازی افزایش یافته توسط Trinity Engine در برخی از مدل‌ها UFS 4.0 خواهد بود. اکنون تأیید می‌کنیم که با وجود اینکه فضای ذخیره‌سازی همه نسخه‌های وان پلاس 12R توسط Trinity Engine بهبود یافته است، اما همچنان UFS 3.1 است.»

وی همچنین در ادامه بابت اشتباه درج شده در اطلاعات مربوط به گوشی عذرخواهی کرده است. اما این اشتباه تایپی در مورد سرعت حافظه باعث شده تا تعداد زیادی از کاربران اقدام به پیش‌خرید گوشی کنند و به‌این‌ترتیب موجی از شکایات و تمجیدات کاربران را به‌همراه داشته که یا با ایجاد تغییر در بخش مشخصات دستگاه احساس فریب خوردگی دارند، یا معتقدند که پذیرش علنی اشتباه از سوی شرکت، این مسئله را جبران می‌کند. با این حال، همانطور که برخی گفته‌اند، حتی اگر تفاوت بین UFS 4.0 و UFS 3.1 آن‌قدر نباشد که کاربر معمولی متوجه آن شود، ارتکاب چنین اشتباهی قابل قبول نیست زیرا باعث فریب مشتریانی می‌شود که با امید دریافت یک گوشی با مشخصاتی بهتر، این نسخه را سفارش داده‌اند.

12R

به‌نظر می‌رسد این شرکت بتواند به‌زودی راهی برای اصلاح این اشتباه ارائه دهد. اگرچه هنوز هیچ اطلاعی در مورد برنامه شرکت چینی ارائه نشده است، اما این کمپانی از مشتریان خواسته که تا زمان یافتن راه حل صبور باشند و پیش از هجوم به‌خطوط پشتیبانی، چند روز دیگر به‌آن‌ها مهلت بدهند.

این وضعیت قطعا هم برای شرکت و هم برای مشتریان ناراحت کننده است. از یک طرف وان پلاس سعی در شفاف‌سازی در مورد اشتباه خود داشته که قابل تقدیر است. از سوی دیگر اگر این اطلاعات نادرست باعث تصمیم کاربران برای خرید محصول شده باشد، هضم این مسئله برای‌شان سخت خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که وان‌پلاس چه مسیری را در رابطه با سفارش‌های از پیش ثبت شده برای وان پلاس 12R طی خواهد کرد. آیا این شرکت مبلغ سفارش را به‌مشتریان بازپرداخت می‌کند یا برای جبران تفاوت، یک سری لوازم جانبی به‌صورت رایگان به آن‌ها می‌دهد؟ برای اطلاع از این موضوع باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی این شرکت بمانیم.

اخبار مرتبط: