افشاگری‌ها نشان می‌دهد سامسونگ و گوگل قصد دارند از تراشه کوالکام اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ با مشخصات فنی چشمگیر برای تولید دستگاهی قدرت‌مند و شگفت‌انگیز استفاده کنند تا آینده دنیای فناوری را کاملا متحول کنند.

سرانجام پس‌از مدت‌ها اخبار و شایعه، کمپانی کوالکام اطلاعاتی را درباره تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ به‌اشتراک گذاشت که مشخصات سخت‌افزاری آن فوق‌العاده خیره‌کننده و مافوق‌تصور است. به‌عنوان‌مثال، این پردازنده قدرت‌‌مند می‌تواند از دو صفحه‌نمایش با رزولوشن 4.3K با نرخ به‌روزرسانی 90 هرتزی پشتیبانی کند. به‌نظر می‌رسد کمپانی آمریکایی کوالکام از ویژگی‌های سخت‌افزاری پردازنده اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ بسیار مطمئن است و به‌شکل قابل‌توجهی از نحوه عملکرد آن صحبت می‌کند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل ۲

براساس مشخصات سخت‌افزاری، تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ با افزایش ۱۵ درصدی فرکانس گرافیکی و ۲۰ درصد فرکانس پردازنده مرکزی همراه می‌شود؛ باتوجه‌به چنین افزایش عملکردی تراشه موردبحث به‌راحتی می‌تواند بیشتر از ۱۲ دوربین را به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی کند که برای ردیابی حرکات دست و سایر اعضای بدن مورد استفاده خواهند گرفت. همچنین، اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ می‌تواند تصاویر را با در مدت‌زمان بسیار کوتاه ۱۲ میلی‌ثانیه به‌نمایش دربیاورد که درمقایسه‌با نسل گذشته افزایش چشمگیری محسوب می‌شود؛ برای پشتیبانی از عینک‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می‌تواند از وای‌فای نسل هفتم نیز پشتیبانی کند.

علاوه‌براین، کوالکام به‌همکاری‌با دو کمپانی بزرگ گوگل و سامسونگ برای تولید محصولی فوق‌العاده جذاب و پیشرفته اشاره می‌کند که قلب تپنده آن تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ خواهد بود. ازسوی‌دیگر، سامسونگ اعلام کرده بود با همکاری Qualcomm Technologies و Google قصد دارد دنیا فناوری را متحول کند، اما اطلاعات کاملی از محصول موردبحث دردسترس نیست. چندی‌پیش، معاون و رئیس تیم استراتژی فناوری سامسونگ، Inkang Song در یک بیانیه مطبوعاتی اشاره کرد با تخصص این کمپانی در دنیای گوشی‌های هوشمند و همکاری‌مان با گوگل قصد داریم بهترین تجربه کاربری را در دنیای عینک‌های هوشمند XR به‌نمایش بگذاریم.

تراشه XR2+ نسل 2 برای هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

معاون ایرانی بخش واقعیت افزوده گوگل، شهرام ایزدی، اظهار کرد ما مشتاقانه با کوالکام و سامسونگ برای آینده عینک‌های هوشمند XR همکاری می‌کنیم تا بتوانیم بهترین محصول را دراختیار کاربران قرار دهیم. همچنین، برای نسل آینده اکوسیستم اندرویدی این گجت پوشیدنی از تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ استفاده می‌شود که قابلیت‌های بیشتری را درمقایسه‌با نسل گذشته به‌ارمغان می‌آورد و بدون‌شک مورد توجه علاقه‌مندان به‌دنیای نوظهور واقعیت افزوده و واقعیت مجازی قرار می‌گیرد.

ازسوی‌دیگر، کوالکام اشاره می‌کند احتمالا تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ برای حداقل پنچ دستگاه هوشمند دیگر مورد استفاده قرار بگیرد که در مرحله ساخت قرار دارند. درحال‌حاضر، باتوجه‌به اطلاعات می‌توان گفت عینک‌های هوشمند HTC Vice و Immersed به‌همراه Play for Dream جدای از عینک‌های واقعیت افزوده سامسونگ و گوگل از تراشه اسنپدراگون +XR2 نسل ۲ بهره می‌برند، اما قابلیت‌های نرم‌افزاری یا کیفیت نمایشگر آن‌ها می‌توان تفاوت‌های زیادی با یک‌دیگر داشته باشد؛ برای درک این‌موضوع باید مدت‌زمان بیشتری صبور باشیم تا جزئیات کامل شود.

اخبار مرتبط: