گوشی‌های سری آنر 80 با تراشه های جدید قرار است چهارشنبه هفته آینده در تاریخ دوم آذر ماه معرفی شود. از همین حالا توانسته‌ایم تأییدیه اینکه مدل معمولی از گوشی‌های این سری قرار است از تراشه نسل هفتم اسنپدراگون شرکت کوالکام استفاده کند را گرفته‌ایم. در ادامه راجع به تراشه های اسنپدراگون برای سری Honor 80 برایتان توضیح دادیم.

گوشی‌های سری آنر 80 معمولی به تراشه‌ 782G مجهز هستند که احتمالا در رویداد این هفته شرکت کوالکام به طور کامل معرفی خواهند شد. این در حالی است که گوشی Honor 80 Pro به همان تراشه اسنپدراگون +8 نسل 1 وفادار خواهد ماند. البته انتظاری جز این هم نبود!

گوشی‌های جدید برند آنر، با سیستم عامل اختصاصی شرکت آنر، یعنی سیستم عامل Magic OS عرضه می‌شوند. Magic OS در واقع جانشین Magic UI است. این شرکت پیش از این با رابط کاربری اختصاصی مبتنی بر اندروید بخش نرم‌افزاری گوشی‌هایش را راه‌اندازی می‌کرد، اما به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته این بار فقط خودش را به رابط کاربری محدود نکرده و سراغ طراحی یک سیستم عامل اختصاصی کامل برود.

Honor-80-to-bring-new-Snapdragon-782G-chipset-Pro-model-gets-SD-8G1

گوشی‌ آنر 80 احتمالا با یک دوربین 64 مگاپیکسلی اصلی عرضه خواهد شد. این درحالی است که انتظار داریم مدل 80 Pro+ از سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده کند. در این میان انتظار می‌رود که شرکت آنر در کنار این مدل‌های جدید، یک مدل مجزای دیگر به نام Honor 80 SE را در هفته برگزاری مراسم، معرفی کند. در هر حال سری آنر ۸۰ با تراشه های جدید خواهند بود.

آنر شرکتی است که تا مدت‌ها به عنوان زیرمجموعه هوآوی مشغول به کار بود. اما پس از تحریم هوآوی از طرف آمریکا و فشار اقتصادی وارد شده به آن، هوآوی مجبور شد برند زیرشاخه آنر را به فروش برساند. از این رو گوشی‌های آنر با خوش‌شانسی توانستند از موارد تحریمی که گریبان هوآوی را گرفتند جان سالم به در ببرند. امروزه آنر به تنهایی یکی از موفق‌ترین برندها در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند مخصوصا میان رده، به ویژه در بازار کشورهای آسیایی است.

به‌نظر شما استفاده از تراشه های اسنپدراگون برای سری Honor 80 مناسب است یا خیر؟

خبر مرتبط: تراشه اسنپدراگون 782G جایگزین اسنپدراگون 778G+ می‌شود