کمپانی کوالکام از تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7s نسل 2 با قابلیت‌های پردازشی نسبتا کم رونمایی کرد و قرار است برای اولین بار در گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۳ پرو مورد استفاده قرار بگیرد.

روز گذشته، کمپانی آمریکایی کوالکام تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7s نسل 2 را به‌صورت رسمی معرفی کرد؛ علی‌رغم نام این تراشه که به‌نظر می‌رسد نسخه‌ای تقو‌یت‌شده باشد، باید بگوییم که یک نسخه ضعیف‌تر از پردازنده سال گذشته محسوب می‌شود. به‌بیان دقیق‌تر، این تراشه از پردازنده Kryo با چهار هسته ۲.۴ گیگاهرتزی و چهار هسته با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتزی بهره می‌برد که نشان می‌دهد گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 7s نسل 2 دارای قدرت پردازشی کمی خواهند بود.

قابلیت‌های تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2

براساس اعلام رسمی کمپانی ردمی، زیربرند شیائومی، بیست‌ویکم سپتامبر برابر با ۳۰ شهریورماه، قرار است سری ردمی نوت ۱۳ معرفی شود و نسخه پرو ردمی نوت ۱۳ از این تراشه قدرت خواهد گرفت. مشخصات فنی تراشه نشان می‌دهد که برپایه معماری ۴ نانومتری ساخته می‌شود و برای اجرای بازی‌های موبایلی که به پردازنده گرافیکی آدرنو مجهز می‌شود. همچنین، گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۳ پرو از صفحه‌نمایشی با رزولوشن FHD+ با نرخ به‌روزرسانی ۱۴۴ هرتزی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند از نقاط قوت این دستگاه باشد.

تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 از ۱۲ گیگابایت حافظه رم لایتنینگ سریع ۳۲۰۰ مگاهرزی LPDDR5 و حافظه داخلی با فناوری UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند. همچنین با تراشه مودم اسنپدراگون X62 5G، می‌توان گفت که پردازنده موردبحث می‌تواند تا ۲.۹ گیگابیت برثانیه سرعت دانلود داشته باشد. ازسوی‌دیگر، سیستم FastConnect 6700 به تراشه اجازه می دهد که به فناوری وای‌فای نسل ششم و بلوتوث 5.2 دسترسی داشته باشد. دربخش گزینه‌های ارتباطی نیز می‌تواند از سیستم‌های موقعیت‌یاب ماهواره‌ای مانند QZSS، Galileo، BeiDou، NavIC، GLONASS و GPS پشتیبانی کند.

مشخصات فنی تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2

در بخش پشتیبانی سخت‌افزاری دوربین، باید گفت تراشه یادشده از پردازنده سیگنالی ۱۲ بیتی Spectra بهره می‌برد که می‌‌تواند از ماژول سه‌گانه با ویژگی‌های چشمگیری مانند سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی و حالت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم برثانیه پشتیبانی کند. همچنین، از قابلیت‌های دیگری مانند کاهش نویز با هوش مصنوعی در این تراشه وجود دارد که به‌بهبود عکس‌ و فیلم‌ها کمک می‌کند. ویژگی‌های این تراشه به‌همین‌جا ختم نمی‌شود و باید بگوییم که فناوری Snapdragon Smooth Listening نیز به‌کارگرفته شده تا صدای مخاطبان به‌صورت واضح حین مکالمه‌های تلفنی شنیده شود.

درانتها باید اشاره کنیم که انتظار می‌رود تراشه اسنپدراگون 7s نسل 2 در بسیاری از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی مورد استفاده قرار بگیرد۷ اما اکنون نمی‌‌توانیم درباره عملکرد و امتیازهای بنچ‌مارک آن نظری بدهیم، چراکه هنوز پردازنده مذکور دردسترس نیست و باید مدت‌زمان بیشتری صبور باشیم تا متخصصان حوزه فناوری پس از تست‌ها و آزمایش‌های لازم از عملکرد کلی آن اطلاعاتی را دراختیار ما قرار دهند.

اخبار مرتبط: