بازار ساعت‌های هوشمند در سال 2024 با چالش‌هایی روبرو شد، اما برخی برندها همچنان توانستند مسیر موفقیتشان را ادامه دهند.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده، بازار جهانی ساعت‌های هوشمند برای اولین‌بار در تاریخ خود در سال 2024 با کاهش قابل‌توجهی روبرو شده است. با‌این‌حال، در شرایطی که این کاهش بازار منجر به افت سهم اپل شد، سامسونگ توانست با افزایش سهم خود در ارسال ساعت‌های هوشمند، جایگاه قابل‌توجه‌تری را کسب کند.

سامسونگ در سال 2024 موفق به افزایش 3 درصدی در سهم جهانی ارسال ساعت‌های هوشمند خود شد. براساس تحقیقات Counterpoint، مدل‌های جدید Galaxy Watch 7، Watch Ultra و Watch FE که با استقبال گسترده‌ای مواجه شدند، به این کمپانی کمک کردند تا نسبت به سال گذشته، تعداد بیشتری ساعت هوشمند عرضه کند.

این رشد چشمگیر سامسونگ را در جایگاه سوم بازار قرار داد و سهم 9 درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داد. درعین‌حال، هواوی با افزایش 35 درصدی عرضه نسبت به سال گذشته، جایگاه نخست را به خود اختصاص داد، بااینکه اپل با کاهش 19 درصدی در ارسال‌ها در جایگاه دوم قرار گرفت.

بازار ساعت‌های هوشمند 2024

تحلیل‌ها نشان می‌دهند که کاهش جهانی ارسال ساعت‌های هوشمند عمدتا به عملکرد ضعیف اپل در این بخش مربوط است. ساعت‌های اپل، به‌ویژه در بازار آمریکای شمالی، نتواست جذابیت کافی برای مشتریان ایجاد کند و بسیاری از کاربران برای ارتقاء به سری 10 این محصولات متقاعد نشده‌اند.

در کنار این روند نزولی، جالب است که بازار ساعت‌های هوشمند کودکان رشد چشمگیری داشته است. برند پیشرو در این بخش، Imoo بود که سهم بزرگی از این بازار را به خود اختصاص داد. این رشد شاید یکی از دلایل اصلی تصمیم سامسونگ برای معرفی حالت Kids Mode برای Watch FE و عرضه Galaxy Watch Kids Band برای مدل‌های 40 میلی‌متری Watch 4 و مدل‌های جدیدتر باشد. قیمت Galaxy Watch Kids Band نیز با قیمت 25 دلار در دسترس است.

براساس پیش‌بینی‌ها، بازار ساعت‌های هوشمند در سال 2025 به آرامی روند بهبودی را طی خواهد کرد و شاهد رشد تک‌رقمی خواهیم بود. این رشد احتمالا با‌توجه‌به ترکیب ویژگی‌های هوش مصنوعی در مدل‌های پیشرفته ساعت‌های هوشمند در سال جاری، شتاب خواهد گرفت.

AMA