آیا تا به حال شده عکسی بگیرید که واقعا به آن افتخار ‌کنید؟ عکسی که دوست داشته باشید در شبکه‌های اجتماعی آن را با دیگران به اشتراک بگذارید، اما وقتی این‌کار را کرده‌اید با افت بی‌رحمانه کیفیت آن مواجه شده‌اید؟ بله، ما بالاخره به عصری رسیده‌ایم که خیلی از اپلیکیشن‌ها به شما اجازه می‌دهند که عکس‌های خود به صورت غیر فشرده منتشر یا ارسال کنید. امکان ارسال عکس بدون افت کیفیت با نسخه جدید واتساپ در راه است.

به لطف آخرین گزارش خبرگزاری WBetaInfo، می‌دانیم که آخرین نسخه بتای واتس‌اپ به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌های خود را با کیفیت اصلی ارسال نمایند. البته همین حالا هم برخی از کاربران ظاهرا می‌توانند روی کیفیت عکس‌هایشان کنترل داشته باشند.

در نسخه بتای 2.21.157 واتس‌اپ برای اندروید، کاربران نسخه آزمایشی این برنامه می‌توانستند در منوی تنظیمات گزینه‌هایی را برای کنترل کیفیت عکس‌هایشان ببینند. در این نسخه‌ آزمایشی کاربران با سه گزینه برای کنترل کیفیت عکس‌ها روبرو می‌شدند که عبارت‌اند از:

اتوماتیک : اگر کاربر به وای‌فای متصل بود حفظ کیفیت عکس در اولویت قرار می‌گرفت.

بهترین کیفیت : عملیات فشرده‌سازی عکس‌ها تا 80 درصد کیفیت اصلی تصویر را نگه می‌داشت و تنها عکس‌های بزرگ‌تر از اندازه 2048×2048 را فشرده می‌کرد.

ارسال-عکس-از-طریق-واتساپ


صرفه‌جویی داده : عکس‌ها با پایین‌ترین کیفیت فرستاده می‌شدند اما کاربر اگر دقت می‌کرد می‌توانست محتوای عکس را تشخیص دهد.

با عرضه جدیدترین نسخه بتای واتس‌اپ یعنی نسخه 2.23.2.11، حالا کاربران نه‌تنها می‌توانند عکس‌های خود را با کیفیت اصلی بفرستند، بلکه منوی تنظیم کیفیت عکس ارسالی نیز در این نسخه جابجا شده است. حالا کاربران می‌توانند گزینه‌های مربوط به تنظیم کیفیت عکس را پس از آماده شدن فایل در قسمت پایین صفحه ببینند. این تغییر جدید باعث می‌شود تا دسترسی به منوی تنظیمات کیفیت عکس بسیار آسان‌تر شود.

هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه این قابلیت جدید چه زمانی در دسترس کاربران عمومی قرار می‌گیرد وجود ندارد. اما دیدن آزمایش این قابلیت جدید توسط واتس‌اپ هم جذاب است. این گزینه جدید می‌تواند واتس‌اپ را به محبوب‌ترین پیام‌رسان برای ارسال عکس‌های با‌کیفیت تبدیل کند. با توجه به اینکه این برنامه یک نسخه دسکتاپ هم دارد، چنین قابلیتی می‌توانند امکانات بسیار زیادی را به این پیام‌رسان محبوب اضافه کند.

واتس‌اپ در حالی این قابلیت جدید را تست می‌کند که رقیب دیرینه‌اش، یعنی پیام‌رسان تلگرام سال‌هاست که گزینه فشرده‌سازی یا عدم فشرده‌سازی عکس‌های ارسالی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

خبر مرتبط: انتقال چت‌های واتساپ بدون نیاز به گوگل درایو