گوگل ویژگی جدیدی را به جیمیل اضافه کرده که براساس آن کاربران می‌توانند به‌راحتی نسبت به حذف اسپم و ایمیل‌های ناخواسته ‌از صندوق ورودی‌ اقدام کنند.

بیشتر افراد به‌دلیل فعالیت در فضای مجازی و همچنین مشترک شدن در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی، صندوق ورودی شلوغی را در آدرس‌های الکترونیکی‌شان دارند که اغلب با پیام‌ها و تبلیغات مزاحم و آزاردهنده پر شده است. این تبلیغات هر ساعتی از شب و روز ارسال می‌شوند و گاهی کاربران را برای پیدا کردن ایمیل خاصی از میان انبوه ایمیل‌های ناخواسته دچار دردسر می‌کنند. 

برطبق آخرین به‌روزرسانی که گوگل برای جیمیل ارائه داده، قابلیتی جدید به آن اضافه شده که تجربه کاربری بهتری را دراختیار افراد قرار می‌دهد. این ویژگی تازه که Manage Subscription نام دارد باعث می‌شود کاربر به‌راحتی به صندوق ورودی جیمیلش سرو‌سامان داده و از دردسر حذف اسپم و ایمیل‌های ناخواسته خلاصی یابد.

gmail

آپشن Manage Subscription در میان سایر دکمه‌ها و آپشن‌های جیمیل قرار گرفته و با بررسی ایمیل‌های دریافتی و مرتب کردن آنها براساس تعداد ارسال شده از هر آدرس الکترونیکی، در بازه زمانی سه‌ماهه، به کاربر برای مدیریت پیام‌های دریافتی کمک می‌کند. شیوه مرتب کردن ایمیل‌ها به‌این صورت است که تعداد ایمیل‌های دریافتی از هر آدرس الکترونیکی را در بازه زمانی سه‌ماهه به کمتر از 10 ارسال، بین 10 تا 20 ارسال و بیشتر از 20 ارسال تقسیم‌بندی می‌کند که با این روش، تشخیص هرزنامه‌ها آسان‌تر می‌شود.

لازم به‌ذکر است که Manage Subscription ویژگی دیگری نیز دارد که با آن کاربر می‌تواند جیمیل تمام کانال‌هایی که مشترک آن‌هاست و از سمت این آدرس‌ها، پیام‌های الکترونیکی دریافت می‌کند، را در یک پوشه جداگانه دراختیار داشته باشد. در مقابل هر آدرس جیمیل نیز دکمه لغو اشتراک تعبیه شده تا هر زمان که کاربر اراده کند نسبت به عدم دریافت پیام‌ها و نامه‌های الکترونیکی موردنظر اقدام کند. البته این امکانات جدید گوگل که برای حذف اسپم و ایمیل‌های ناخواسته مفید واقع می‌شود، هنوز فراگیر نشده و قرار است در آینده برای تمام کاربران در دسترس قرار گیرد.

اخبار مرتبط: چگونه ایمیل‌های آزاردهنده را unsubscribe کنیم؟