منبع داخلی از سامسونگ استراتژی این شرکت برای سال‌های آینده را مثل تغییرات طراحی سری S، توسعه گوشی تاشو اقتصادی و تغییرات بیشتر در سری A را فاش کرد.

شرکت سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی در جهان است که گوشی‌های هوشمند آن محبوبیت بالایی میان هواداران دارد. این شرکت قرار است ۲۷ دی ماه از سری پرچمداران گلکسی S24 رونمایی کند که از تراشه‌های اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای بهره می‌برد. اکنون گزارش جدیدی درباره این شرکت منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ چه برنامه‌ای را برای چند سال آینده درنظر گرفته است.

براساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت خبری از یک منبع ناشناس داخلی سامسونگ، این شرکت می‌خواهد استراتژی خود را تغییر دهد. البته این برنامه‌ها برای سال ۲۰۲۵ به بعد است و اکنون توسعه پرچمداران سری S24 پایان یافته و برنامه‌های گوشی‌های میان‌رده سری A و تاشو‌های سری ۶ مشخص شده است. در این گزارش آمده سامسونگ می‌خواهد طراحی خود را پس از سری S25 تغییر دهد. همچنین می‌خواهد با ایجاد تغییرات بیشتر، آمار فروش سری A را تثبیت کند تا در رقابت با شرکت‌های چینی بازار میان‌رده را از دست ندهد.

استراتژی سامسونگ برای سال‌های آینده

در ادامه این گزارش آمده است که سامسونگ می‌خواهد یک نسخه دیگر را به سری FE خود اضافه کند. البته این نسخه عملکرد ضعیف‌تری نخواهد داشت و فقط اندازه آن کوچکتر از پرچمدار مدل اولترا خواهد بود. برای درک بهتر، نسبت این نسخه به پرچمدار اولترا مانند آیفون پرو به پرو مکس خواهد بود. علاوه‌بر آن، هنوز صحبت‌هایی درباره نسخه ارزان‌قیمت (Lite) برای سری تاشو فولد وجود دارد. در حال حاضر سامسونگ ۲ نمونه اولیه دارد که یکی نمایشگر خارجی ندارد و نسخه دیگر به نمایشگر خارجی کوچکی مجهز می شود.

آخرین استراتژی جدید، احتمال ادغام سری تاشو است. با این کار، سامسونگ به‌جای ارائه ۲ دستگاه تاشو فولد و فلیپ و یک تاشو فولد لایت، نسخه‌های فولد و فلیپ را ادغام کرده و ۲ دستگاه تاشو عادی و ارزان راهی بازار می‌کند. اگرچه هنوز منظور سامسونگ از «ادغام» مشخص نیست و این طرح عجیب می‌رسد، هنوز زمان زیادی تا اجرای آن مانده و با درز اطلاعات بیشتر می‌توانیم منظور سامسونگ را بهتر درک کنیم.

درانتها یادآوری می‌شود که سامسونگ طی سالیان اخیر معمولا گوشی‌های قبلی را با تغییرات جزئی به‌عنوان گوشی جدید عرضه می‌کرد و توانسته با همین روش، بخش بزرگی از بازار میان‌رده و اقتصادی را در دست بگیرد. اما اخیرا شرکت‌های چینی با تولید دستگاه‌های قدرتمند ارزان‌قیمت موفقیت سامسونگ را تهدید کرده بودند و احتمالا سامسونگ به‌همین دلیل می‌خواهد دستگاه‌های سری A را با تغییرات بیشتر عرضه کند.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید سامسونگ در ۵ سال آینده می‌تواند عملکرد عالی خود را در بازار بهبود ببخشد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: