هوش مصنوعی سامسونگ می‌تواند باعث ایجاد تحولات مهمی در سبک زندگی کاربران در سراسر دنیا شده و فرآیند انجام کارها را بهبود بخشد.

کمپانی سامسونگ در تکنولوژی به‌کار رفته جدیدترین محصولاتش عنصر مهمی مانند مدیریت وقت و کم کردن زمان انجام کارها را به‌عنوان استراتژی تولیداتش درنظر گرفته است. از جمله می‌توان به کارایی فناوری AI به‌کار رفته در گوشی‌های پرچمدار این شرکت مانند Galaxy S24 اشاره کرد که قابلیت Circle to Search این گوشی موجب می‌شود تا کاربر با خط کشیدن به دور مطلبی که می‌خواهد اطلاعات بیشتری درموردش به‌دست بیاورد در عرض مدت کمی نتایج زیادی را به‌دست آورد و به‌این ترتیب زمان جستجو برای کاربر کاهش پیدا می‌کند.

Live Translate قابلیت مهم هوش مصنوعی سامسونگ است که در ترجمه زنده هم به کمک کاربران می‌آيد. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربر با استفاده از آن در تماس‌های تلفنی با افراد خارجی زبان، به ترجمه هم‌زمان دسترسی داشته و مشکلی در برقراری ارتباط برایش پیش نیاید. گفتنی است Live Translate از چندین زبان رسمی دنیا پشتیبانی می‌کند.

Chat Assist که به عنوان دستیار چت ترجمه می‌شود قابلیت دیگر هوش مصنوعی سامسونگ در گوشی Galaxy S24 است. با این ابزار، کاربران دیگر نگران غلط‌های املایی نیستند و همچنین با پیشنهادهای نگارشی، در ویرایش پیام‌ها به افراد کمک می‌کند.  

Galaxy AI

Note Assist قابلیت دیگر پرچمدار سامسونگ است که وظیفه مدیریت یادداشت‌های گوشی را به‌عهده دارد. این ویژگی کمک می‌کند تا وضعیت یادداشت‌ها سروسامان یافته و فرآیند پیدا کردن هرکدام از آن‌ها به سهولت انجام شود.

فناوری AI گجت‌های پوشیدنی را نیز پیشرفته‌تر کرده‌اند. Galaxy Fit3 مچ‌بند جدید کمپانی سامسونگ است که کاربران را از وضعیت سلامتی‌شان باخبر می‌کند. این گچت‌ها نسبت به نسخه‌های قبلی دارای صفحه بزرگتری هستند و کاربر می‌تواند در زمان کمتری داده‌های مربوط به وضعیت سلامتی و عادت‌های خوابش را مشاهده کند.

همچنین هوش مصنوعی سامسونگ در لوازم آشپزخانه نیز به کمک کاربران آمده و باعث انجام بهتر کارها می‌شود. در زیر به چند نمونه از این موارد اشاره می‌کنیم.

  • یخچال‌های درب فرانسوی Bespoke سامسونگ: هوش مصنوعی در یخچال‌ درب فرانسوی، کار مدیریت نگهداری غذا را به‌عهده دارد. به‌عنوان مثال تهیه لیست خرید، ارائه دستورالعمل‌های غذایی و نمایش لیست غذاهای داخل یخچال و البته پخش فیلم و موسیقی از جمله امکانات آن است.
  • اجاق گاز Anyplace Induction: اجاق گاز Anyplace Induction، مجهز به نمایشگر 7 اینچی است و می‌تواند دستور تهیه غذاهایی که از Samsung Food ذخیره شده‌اند را به کاربر نمایش دهد.
  • ماشین لباس‌شویی Bespoke Al Laundry Combo: هوش مصنوعی سامسونگ لباس‌شویی جدید این کمپانی را هم مجهز کرده که با استفاده از این فناوری عادات شستشو را با یک‌بار تنظیم فرامی‌گیرد و در زمان کوتاهی مراحل شستشو و خشک کردن لباس‌ها را انجام می دهد.
  • جارو برقی Bespoke Jet Bot Combo Al: جارو برقی رباتیک Bespoke Jet Bot Combo Al مجهز به سیستم تشخیص اشیاء بوده و قادر به شناسایی فضاها، موانع و همچنین مکان‌های آلوده است.