شرکت سامسونگ می‌خواهد در آینده تراشه سری اگزینوس را متوقف کرده و نسخه‌های جدید را با نام سری دریم چیپ (Dream Chip) راهی بازار کند.

شرکت سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازندگان گوشی هوشمند در تولید قطعات عملکرد بسیار خوبی دارد. مثلا نمایشگرهای این شرکت توسط Samsug Display تولید می‌شوند که وظیفه تولید پنل صفحه‌نمایش سری آیفون ۱۵ را برعهده دارد. البته تمام بخش‌های آن در بالاترین سطح نیستند، مثلا باوجود موفقیت تراشه‌های سری اگزینوس در سری میان‌رده و اقتصادی، این شرکت در پرچمداران سری گلکسی S23 از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام استفاده کرد و در نسخه اقتصادی‌تر گلکسی S23 FE از اگزینوس ۲۲۰۰ بهره برد. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت می‌خواهد تحولی در بخش تراشه به‌وجود بیاورد.

تراشه دریم چیپ در راه است؛ خداحافظی با اگزینوس

براساس گزارش منتشر شده از یک افشاگر در ایکس (توییتر)، شرکت سامسونگ می‌خواهد سری اگزینوس را متوقف کرده و از این پس تراشه‌های جدید خود را با نام دریم چیپ (Dream Chip) راهی بازار کند. همچنین این شرکت قرار است نسخه‌های پایه و پلاس گلکسی S24 را در برخی مناطق با اگزینوس ۲۴۰۰ عرضه کند، البته مشخص نیست که هنگام عرضه نام آن تغییر خواهد کرد یا با نام سری اگزینوس عرضه شود. یادآوری می‌شود سری اگزینوس مدت‌ها است که با این نام عرضه می‌شوند و تغییر برند و نام تجاری با گذر زمان امری ضروری است.

تغییر نام تجاری به‌صورت مداوم توسط شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، مثلا چند سال قبل و پس از عرضه تراشه اسنپدراگون ۸۸۸، شرکت کوالکام تراشه بعدی را با نام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه کرد و چند ماه قبل تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ راهی بازار شد. تاکنون جزئیات بیشتری از تراشه‌های دریم چیپ منتشر نشده است، اما باتوجه به استفاده دوباره از تراشه داخلی در پرچمداران به‌نظر می‌رسد سامسونگ می‌خواهد حضور بیشتری در بازار تراشه داشته باشد و بتواند بهتر با کوالکام و مدیاتک در ساخت تراشه پرچمدار رقابت کند.

اخبار مرتبط: