ChatGPT به آرامی در حال تغییر ساختار جستجوهای آنلاین است. شرکت مایکروسافت چند ماه پیش ابزارهای هوش مصنوعی را به موتور جستجوی Bing اضافه کرد. پس از آن هم یک کمپین برای فایرفاکس راه انداخت تا او را نیز متقاعد کند که موتور جستجوی پیش‌فرض مرورگر خود را به بینگ تغییر دهد. در همین زمان بود که خبر رسید انتقال مرورگر سامسونگ از گوگل به بینگ در گوشی‌های گلکسی نیز درحال اتفاق افتادن است. اما به نظر می‌رسد که روند اجرایی شدن این تصمیم فعلا متوقف شده، و اگر قرار باشد چنین اتفاقی واقعا بیفتد، کمی به طول می‌انجامند.

گرچه در حال حاضر گوگل کروم به عنوان مرورگر پیش‌فرض روی بیشتر گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ نصب شده، اما این کمپانی بعضی از گوشی‌هایش را با بدون کروم، و با مرورگر اختصاصی خود روانه بازار می‌کند. هرچند موتورجستجوی پیش‌فرض مرورگر سامسونگ هم گوگل است. همچنین صفحه اصلی رابط کاربری One UI گوشی‌های سامسونگ نیز دارای ویجت گوگل سرچ است.

به گزارش وال‌استریت ژورنال، با توجه به قابلیت‌های جدیدی که بینگ به واسطه ChatGPT پیدا کرده، سامسونگ تصمیم گرفته تا مرورگر پیش‌فرض خود را تغییر دهد. اما این کمپانی به خاطر ترس از تبعات این تصمیم فعلا روند مذاکرات را متوقف کرده است. گرچه گزارشات دیگر حاکی از آن است که این مذاکرات برای همیشه منتفی شده‌اند.

با توجه به ارتباط نزدیکی که سامسونگ با گوگل دارد، قابل درک است که چرا این شرکت روند مذاکرات خود را با مایکروسافت متوقف کرده است. علاوه‌ بر این، گوگل نیز به تازگی هوش مصنوعی Bard را معرفی کرده و آن را به موتور جستجویش اضافه نموده است. بنابراین شاید اصلا نیازی نباشد که سامسونگ برای بهره‌برداری از قابلیت‌های هوش‌ مصنوعی به مایکروسافت روی بیاورد.

حتی اگر فرض کنیم که سامسونگ واقعا از گوگل به بینگ مهاجرت کند، این کار هزینه زیادی برایش خواهد داشت. چراکه در این صورت باید قرارداد خود با گوگل را فسخ کند، و این به معنای آن است که دیگر هیچ تضمینی برای نصب پیشفرض برنامه‌های کاربردی گوگل روی گوشی‌های گلکسی وجود نخواهد داشت.

سامسونگ جستجوی بینگ را متوقف می‌کند

علاقه سامسونگ به هوش مصنوعی خبر جدیدی نیست. چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه این شرکت در حال توسعه پلتفرم هوش مصنوعی اختصاصی خودش است که اتفاقا شباهت زیادی به چت‌جی‌پی‌تی و بارد دارد. اما ظاهرا این هوش مصنوعی تنها در اختیار کارکنان مجموعه قرار خواهد گرفت. هوش مصنوعی سامسونگ قرار نیست با موتورهای جستجو همگام شود، بنابراین طبیعی است که این شرکت به دنبال شریکی بگردد که بتواند این قابلیت را در اختیار او قرار دهد.

تصمیم به قطع مذاکرات با مایکروسافت به گوگل فرصت و فضای کافی می‌دهد تا از عملکرد بهتر بارد نسبت به ChatGPT اطمینان حاصل کند. گوگل در تلاش است تا هرچه سریع‌تر هوش مصنوعی خود را وارد بازار کند و امیدوار است که بارد هم بتواند مانند رقیبش نظرهای زیادی را به خود جلب کرده و ماندگار شود.

خبر مرتبط: بینگ برای ارتقا چت‌بات خود عناصر بصری را اضافه می‌کند