سامسونگ تأییدیه FDA را برای افزودن قابلیت نظارت آپنه خواب به‌دستگاه گلکسی واچ دریافت کرد و احتمالا اواخر امسال این محصول راهی بازار می‌شود.

کمپانی سامسونگ فاش کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به‌اضافه شدن قابلیت جدید تشخیص آپنه خواب افراد در دستگاه‌های گلکسی واچ چراغ سبز نشان داده است. آپنه نوعی اختلال خواب است که باعث می‌شود در حین خواب نتوانید نفس بکشید و مغز بعد از چند ثانیه برای نفس کشیدن دستور بیدار شدن می‌دهد که باعث بدخوابی می‌شود و این اختلال در صورت ادامه‌دار شدن باعث صدمات جدی خواهد شد. سامسونگ خاطرنشان می‌کند که این اولین باری است که تولید چنین دستگاهی در ایالات متحده تایید می‌شود. اما این قابلیت پیشتر توسط مقامات کره‌جنوبی برای استفاده در آن کشور تاییدیه گرفته است.

سامسونگ قصد دارد در سه‌‌ماهه سوم سال‌جاری ابزار نظارت بر آپنه در خواب را از طریق سخت‌افزارهایی سازگار با گلکسی واچ، به‌دستگاه اضافه کند. همچنین باید گفت که این قابلیت از طریق برنامه Samsung Health Monitor در دسترس خواهد بود.

این ویژگی به‌افراد 22 سال به‌بالا که تا به‌حال این بیماری در آن‌ها تشخیص داده نشده، کمک می‌کند تا با استفاده از این ساعت و گوشی هوشمندشان، بتوانند علائم آپنه را در خوابشان بررسی کنند. این دستگاه در یک دوره نظارت دو شبه، علائم آپنه انسدادی خواب (OSA) متوسط ​​تا شدید را در فرد تشخیص می‌دهد. کاربران برای استفاده از این ویژگی باید با کمک دستگاه دو مرتبه در یک دوره ۱۰ روزه و هر بار بیش از چهار ساعت بر خوابشان نظارت داشته باشند.

براساس گزارش بنیاد ملی خواب، OSA یک بیماری شایع و مزمن است که حدود 25 درصد از مردان و 10 درصد زنان در ایالات متحده، از آن رنج می‌برند. سامسونگ تاکید کرده که آپنه در‌صورت درمان نشدن می‌تواند خطر بیماری‌های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر، نارسایی قلبی، آریتمی قلبی و سکته را افزایش دهد. این شرکت اضافه کرد که ویژگی مذکور می‌تواند به‌افراد بیشتری کمک کند تا این بیماری را در خود تشخیص دهند.

پیش از این کمپانی‌های دیگری هم بودند که ویژگی تشخیص این اختلال را به‌دستگاه‌های خود اضافه کرده بودند. به‌عنوان مثال در سال 2020، شرکت ویتینگز یک ویژگی تشخیص آپنه در خواب را به‌تشک ردیابی خواب خود اضافه کرده بود.

اخبار مرتبط: