معرفی سامسونگ گلکسی تب A9 و تب A9 پلاس امروز در سکوت کامل انجام شد و ظاهرا این کمپانی قصد ندارد با دستگاه‌های اقتصادی جدید خود سر و صدای زیادی به پا کند.

نکته جالب در مورد معرفی گلکسی تب A9 این است که تنها برخی از وب‌سایت‌ها به نسخه پلاس آن اشاره کرده‌اند و در برخی نقاط دیگر، فقط مدل عادی معرفی شده است. با وجود اشاره به مدل پلاس در برخی وب‌سایت‌ها، مشخصات و قیمت این دستگاه هنوز به‌طور کامل فاش نشده و برای قطعی شدن اطلاعات باید کمی بیشتر صبر کنیم.

ابتدا از معرفی سامسونگ گلکسی تب A9 شروع می‌کنیم. در بخش جلوی این دستگاه از یک پنل 8.7 اینچی استفاده شده که در آن تکنولوژی LCD به کار رفته است. مشخصات نشان می‌دهند که این پنل رزولوشن 800×1340 پیکسلی دارد و نرخ بروزرسانی آن هم روی 60 هرتز تنظیم شده است. البته این سخت‌افزار برای یک دستگاه میان‌رده اقتصادی بسیار عادی محسوب می‌شود و نمی‌توان انتظار زیادی از آن داشت.

جزئیاتی در مورد پردازنده این دستگاه منتشر نشده اما از اطلاعات قبلی می‌دانیم که در آن از تراشه هلیو G99 استفاده شده است. در کنار این تراشه از 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده اما می‌توانید آن را به کمک کارت حافظه افزایش دهید. البته در وب‌سایت آمازون مشخص شد که رم این دستگاه توانایی ارتقا به 8 گیگابایت و حافظه آن توانایی ارتقا به 128 گیگابایت را دارد.

اندازه صفحه نمایش گلکسی-تب-A9-

سخت‌افزار دستگاه در مدل پلاس کمی بهبود پیدا می‌کند و می‌توان انتظار داشت که تفاوت قیمتی این دو مدل از حالت عادی کمی بیشتر باشد. در بخش جلوی مدل پلاس از یک پنل ال‌سی‌دی 11 اینچی با رزولوشن 1200×1920 پیکسل استفاده شده که رزولوشن بیشتری نسبت به مدل پایه دارد. پردازش‌های این دستگاه بر‌عهده تراشه اسنپدراگون 695 قرار گرفته و در کنار آن از 4 تا 8 گیگابایت رم استفاده شده است.

حافظه دستگاه هم در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود که توانایی ارتقا با کارت حافظه را دارد. مدل پلاس همچنین توانایی استفاده از نسل پنجم اینترنت را دارد که برای یک دستگاه اقتصادی بسیار خوب است. پیش‌بینی می‌شود که هر‌دو دستگاه با اندروید 13 و رابط کاربری وان یو‌آی 5.1 به بازار عرضه شوند.

همانطور که گفته شد، جزئیاتی در مورد قیمت‌گذاری این دستگاه‌ها فاش نشده اما مدل پایه احتمالا با قیمت 191 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد معرفی سامسونگ گلکسی تب A9 چیست؟ آیا این دستگاه می‌تواند با آیپد پایه اپل رقابت کند؟

اخبار مرتبط: