سامسونگ اوایل بهمن‌ماه هر سال از گوشی‌های سری S رونمایی می‌کند. براین اساس سری اس ۲۵ پرچمداران امسال این غول کره‌ای خواهد بود که شاید مهم‌ترین خبر درباره این سری، هوش مصنوعی گلکسی S25 است که با همکاری گوگل ارائه خواهد شد.

سامسونگ پارسال ۲۷ دی‌ماه از گوشی‌های سری S24 رونمایی کرد و احتمالا امسال نیز در تاریخ مشابهی پرچمداران جدیدش را معرفی خواهد کرد و مثل پارسال، امسال نیز مهم‌ترین اخبار درباره هوش‌ مصنوعی این گوشی‌ها خواهد بود که گزارش‌ها حکایت از همکاری سامسونگ با گوگل دارد تا از جدیدترین مدل AI گوگل، به نام جمنیای نانو 2، در گوشی‌های جدید این برند استفاده شود.

سری گلکسی S24 که در‌حال حاضر در بازار موجود است از نسل اول جِمینی نانو استفاده می‌کند، اما طبق گزارش‌ها گوشی‌های سری S25 که قراره است اوایل سال 2025 به بازار بیاید، به‌عنوان اولین گوشی‌ها با پشتیبانی از نسل دوم جِمینی نانو 2 معرفی خواهند شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مدیر بخش System LSI سامسونگ، چو چئول مین، در مورد برنامه‌های سامسونگ برای گوشی‌های S25 صحبت کرده و نکته جالبی که در این گزارش وجود دارد اطلاعاتی درباره جِمینی نانو 2 گوگل است که هنوز رسما معرفی نشده است. در این گزارش ذکر شده است که سامسونگ باز هم در سال 2025 برای گوشی‌های S25 با گوگل همکاری می‌کند.

galaxy s24

همچنین احتمال همکاری مجدد سامسونگ و گوگل در تولید گوشی‌های هوشمند سری S25 که در سال 2025 عرضه خواهد شد، قوت گرفته است. بنابر گزارش‌ها، این همکاری شامل به‌کارگیری نسل جدید پردازنده هوش مصنوعی گوگل با نام جمنیای نانو 2 در گوشی‌های مذکور خواهد بود. این امر نویدبخش ارتقای توانایی‌های هوش مصنوعی و افزایش دامنه امکانات گوشی‌های سری گلکسی S25 است.

در حالی که هنوز جزئیات مربوط به ارتقای پردازنده هوش مصنوعی جمنیای نانو 2 به‌طور رسمی منتشر نشده است، در خصوص جزئیات پردازنده هوش مصنوعی جمنیای نانو 2 در مقایسه با نسل قبلی، می‌توان انتظار داشت که شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌هایی همچون تشخیص صدا و ارتقای کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری در گوشی‌های هوشمند سری گلکسی S25 سامسونگ باشیم.

موضوع قیمت‌گذاری هوش مصنوعی در گوشی‌های سامسونگ به یکی از بحث‌های داغ در میان تحلیلگران و کاربران تبدیل شده است. اظهارات اخیر سخنگوی سامسونگ مبنی بر احتمال پولی شدن قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌های این شرکت، نگرانی‌هایی را در خصوص قیمت این پردازنده ایجاد کرده است. با این‌حال، تاکنون هیچ‌گونه اطلاعات رسمی در خصوص استراتژی‌های قیمت‌گذاری روی این پردازنده از سوی شرکت سامسونگ منتشر نشده است.

چند ماهی تا عرضه گوشی‌های گلکسی S25 باقی‌مانده، اما هنوز مشخص نیست که هوش مصنوعی جِمینی نانو 2 چه قابلیت‌های جدیدی را به ارمغان خواهد آورد.