ویژگی "به‌روزرسانی‌های یکپارچه" به گوشی‌های اندرویدی اجازه می‌دهد تا آپدیت جدید را به صورت خودکار در پس‌زمینه نصب کرده و در راه‌اندازی مجدد بعدی دستگاه، آن‌ها را اجرا کنند. مهم‌ترین مزیت این ویژگی در آن است که به‌روز‌رسانی‌ها را روی یک دیسک جداگانه نصب می‌کند و به همین خاطر هروقت که مایل بودید می‌توانید به صورت ایمن، به وضعیت قبلی بازگردید. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد که در حین نصب به‌روز‌رسانی‌های جدید، همچنان بتوانند از گوشی تلفن همراه خود استفاده کنند. در ادامه این خبر اطلاعاتی درباره آپدیت اندروید گلکسی S23 برایتان نوشتیم.

پرچمدارن جدید سامسونگ، یعنی گوشی‌های سری گلکسی S23، امسال هم از قابلیت "به‌روزرسانی‌های یکپارچه" اندروید پشتیبانی نمی‌کنند. این در حالی است که خبرهای قبلی ادعا می‌کردند اندروید 13 بالاخره ویژگی "به‌روز‌رسانی‌های یکپارچه" را برای گوشی‌های سری گلکسی S به ارمغان می‌آورد. ولی اکنون مشخص شده که حداقل فعلا قرار نیست شاهد پشتیبانی سامسونگ از این قابلیت باشیم. گرچه ممکن است چند ماه بعد و با عرضه رابط کاربری One UI 6.0، سامسونگ در نهایت پشتیبانی از قابلیت "به‌روز‌رسانی‌های یکپارچه" اندروید را بپذیرد.

اندروید ۱۳ در سامسونگ گلکسی S22 اولترا

سامسونگ در سال‌های قبل هم تصمیم گرفته بود از قابلیت "به‌روز‌رسانی‌های یکپارچه" اندروید استفاده نکند، چراکه نگران بود این قابلیت فضای ذخیره‌سازی داخلی گوشی را بدون اطلاع کاربر اشغال ‌کند. اما این مسئله دیگر چندان مهم نیست، چراکه سامسونگ عملا حافظه داخلی پایه در دستگاه‌های رده بالای خود را به 256 گیگابایت افزایش داده و چندان نگران اشغال شدن فضای ذخیر‌ه‌سازی دستگاه‌هایش نیست.

به عنوان مثال سامسونگ امسال با خیال راحت حجم برنامه‌های پیش‌فرض خود را در گلکسی S23 اولترا به 50 گیگابایت افزایش داده، در حالی که همین برنامه‌ها روی مدل S22 اولترا حدود 30 گیگابایت از فضای حافظه داخی را اشغال می‌کردند. این موضع به خوبی نشان می‌دهد که سامسونگ در سال جاری کاملا ظرفیت پذیرش قابلیت "به‌روز‌رسانی‌های یکپارچه" اندروید را دارا بوده و دلیلی برای نگرانی از حجم اشغال شده توسط آن ندارد. از طرف دیگر با توجه به روابط دوستانه بین سامسونگ و گوگل، به نظر نمی‌رسد که گوگل هم فشاری برای استفاده از این ویژگی جدید، به سامسونگ وارد کند.

خبر مرتبط: کدام محصولات سامسونگ اندروید ۱۳ دریافت کرده‌اند؟