بر اساس ادعای افشاگری مطرح و شناخته شده، تاریخ انتشار Resident Evil 9 مشخص و این اثر موردانتظار به زودی رونمایی خواهد شد.

شایعات بسیاری در مورد بازی Resident Evil 9 در سال 2024 به گوش رسید که جزئیات مختلف آن، از قبیل شخصیت اصلی و سایر جاه‌طلبی‌های پروژه را برملا ساخت. انتظار می‌رفت این بازی در تابستان سال‌جاری به‌صورت رسمی معرفی شود اما شرکت کپ‌کام تصمیم خود را عوض کرد.

افشاگری مطرح به نام Lunatic Ignus در کانال دیسکورد خود عنوان کرد که بازی Resident Evil 9 قرار است در هفته‌ها یا ماه‌های آتی با تیزری، به صورت رسمی رونمایی شود. این اطلاعات کمی مبهم به نظر می‌رسد اما این افشاگر در مورد تاریخ انتشار Resident Evil 9 نیز صحبت‌هایی به میان آورده و تاکید کرد که در نیمه دوم سال 2025، شاهد عرضه این عنوان خواهیم بود. چندی پیش نیز شایعه‌ای به گوش رسید که این بازی تا سال 2025 تاخیر خورده است پس به نظر می‌رسد ادعای این افشاگر به واقعیت نزدیک باشد.

در ماه‌های آتی، چندین رویداد بزرگ در صنعت بازی‌های ویدئویی به وقوع می‌پیوندند که همگی می‌توانند گزینه‌ای مناسب برای رونمایی از بازی Resident Evil 9 باشند. نزدیک‌ترین رویداد، مراسم State of Play پلی‌استیشن است که در 24 سپتامبر (3 مهر) برگزار خواهد شد. به دنبال آن، در تاریخ 26 سپتامبر (5 مهر) نیز رویداد موردانتظار توکیو گیم شو برگزار خواهد شد. در 12 دسامبر (22 آذر) نیز Game Awards برگزار خواهد شد که بر طبق معمول، چندین عنوان برجسته و مهم در آن رونمایی می‌شوند.

تاریخ انتشار Resident Evil 9

معرفی بازی‌ها یک سال قبل از انتشار رسمی، روند همیشگی کپ‌کام است پس اگر تاریخ انتشار Resident Evil 9 برای 2025 برنامه‌ریزی شده باشد، باید به زودی انتظار معرفی آن را داشته باشیم. متاسفانه Lunatic Ignus نیز تاریخ دقیقی در مورد معرفی این بازی به اشتراک نگذاشته پس به صورت دقیق مشخص نیست که کی باید منتظر این بازی باشیم. دو رویداد توکیو گیم شو و Game Awards انتخابی عالی به نظر می‌رسند. جالب است بدانید که کپ‌کام تایید کرده که در توکیو گیم شو قرار است یک غرفه و چندین نمایش نیز داشته باشد.

یکی دیگر از احتمالات مطرح، مراسم State of Play است که با توجه به رابطه خوبی که کپ‌کام و سونی دارند، گزینه خوب و مناسبی به نظر می‌رسد. برای مثال، بازی Resident Evil Village، آخرین نسخه از این سری، در رویداد Future of Gaming پلی‌استیشن که در سال 2020 برگزار شد، به صورت رسمی معرفی شد. علاوه بر آن، ریمیک Resident Evil 4 در سال 2022 و در طی یک رویداد State of Play معرفی شد. اگر سونی قرار باشد رویداد State of Play را برگزار کند، پس به احتمال زیاد این عنوان نیز در آن حضور داشته و معرفی می‌شود.