کاربران موفق شدند بازی Resident Evil Village را روی آیپد پرو با تراشه M2 و حافظه رم ۱۶ گیگابایتی با بالاترین گرافیک و به‌صورت کاملا روان اجرا کنند.

پس از اعلام رسمی در مراسم رونمایی از سری آیفون ۱۵، از امروز بالاخره کاربران آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس و آیپد‌های با تراشه M1 و M2 می‌توانند بازی Resident Evil Village را خریداری و روی دستگاه خود اجرا کنند. پیش از این مشخص شد که نسخه‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۵ با تراشه A17 پرو عملکرد خیر‌کننده‌ای در اجرای این بازی دارد، اما در بالاترین کیفیت کمی به مشکل می‌خورد. ولی آیپد پرو با بهره‌مندی از تراشه قدرتمند‌تر M2 و حافظه رم بیشتر می‌تواند عملکرد بهتری را به نمایش بگذارد. اکنون اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه می‌تواند حتی بالاترین کیفیت را بدون مشکل اجرا کند.

امروز یکی از کاربران ایکس (توییتر)، ویدیوی ۲ دقیقه‌ای به‌همراه اسکرین‌شات تنظیمات کیفیت بازی رزیدنت اویل Village روی آیپد پرو با تراشه M2 منتشر کرد که عملکرد بی‌نظیر آن را به‌نمایش می‌گذارد. البته موتور RE شرکت کپکام (سازنده بازی) یکی از بهترین موتورهای بازی ویدیویی است که حتی با پردازنده‌های گرافیکی نه‌چندان قوی قادر به اجرای عناوینی مانند این بازی و رزیدنت اویل ۴ با تنظیمات متوسط رو به بالا است.

علاوه‌بر آن، یکی از نکات منفی این عناوین، استفاده سنگین از حافظه ویدیویی (VRAM) است. اگر پردازنده گرافیکی حافظه ویدیویی کمتر از ۸ گیگابایتی داشته باشد، قابلیت اجرای این بازی روی بالاترین کیفیت وجود ندارد. تراشه M2 اپل از حافظه رم یکپارچه ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد و می‌تواند تمام ۱۶ گیگابایت را در‌صورت نیاز به حافظه ویدیویی اختصاص دهد.

با بهره‌مندی از بالاترین تنظیمات، یعنی رزولوشن ۲۷۳۲×۲۰۴۸ پیکسلی بازی Resident Evil Village حدود ۱۲ گیگابایت از حافظه ویدیویی را درگیر می‌کند. بااین وجود، بازی به‌صورت کاملا روان اجرا می‌شود. البته آیپد پرو M2 از performance counter پشتیبانی نمی‌کند و بنابراین قابلیت نمایش نرخ تازه‌سازی تصویر وجود ندارد و نتایج صرفا چشمی قابل بررسی هستند.

در انتها یادآوری می‌شود که این عنوان برای کامپیوتر و کنسول‌های نسل هشتم و نهم توسعه یافت و اجرای آن روی گوشی و تبلت دستاورد بی‌نظیری به‌شمار می‌رود. با قرار گرفتن رزیدنت اویل ۴ روی لیست عناوین اپ استور باید دید پس از عرضه این آیپد چه عملکردی در اجرای آن خواهد داشت، البته با بهره‌مندی از موتور یکسان RE انتظار می‌رود عملکرد مشابهی داشته باشد.

اخبار مرتبط: