سرعت شارژ گوشی‌های هوشمند به واسطه تکنولوژی‌ها و استانداردهای جدید، همواره در مسیر پیشرفت قرار داشته است. ما پیش از این گوشی‌های هوشمندی با قابلیت شارژ سریع تا حداکثر 210 وات را دیده‌ بودیم. اما اکنون خبرها حاکی از آن است که شرکت Realme خود را برای عرضه یک شارژر آماده می‌کند. این شارژر ۲۴۰ واتی ریلمی سقف استاندارد سرعت شارژ را بالاتر از این می‌برد.

انتظار می‌رود که این شارژر به زودی با گوشی Realme GT Neo5 عرضه شود. با این وجود قبل از اعلام رسمی خود شرکت، تصاویری از این شارژر در فضای اینترنت منتشر شده‌اند که طراحی ظاهری و برخی از جزئیات آن را نشان می‌دهند. تصاویر منتشر شده این آداپتور شارژر را با شماره مدل VCKCJACH نشان می‌دهند.

این قطعه دارای علامت برندینگ SuperVOOC است و به نظر می‌رسد که می‌تواند برق 20 ولت را در جریان 12 آمپر منتقل کند. این شارژر ۲۴۰ واتی ریلمی همچنین کمی بزرگ‌تر و حجیم‌تر از شارژرهای استاندارد و معمولی به نظر می‌رسد. البته داشتن اندازه بزرگ‌تر برای شارژرهای سریع و فوق استاندارد طبیعی است، چراکه از قطعات بزرگ‌تری برای ساخت این شارژرها استفاده شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این شارژر دارای یک کانکتور USB-C سفارشی با امپدانس پایین‌تر است تا مقاومت تماس را بیشتر کاهش دهد. کابل این شارژر همچنین از سیم‌های ضخیم‌تری برای انتقال برق با جریان و توان بالا استفاده می‌کند. ظاهرا ریلمی از یک تراشه رمزگذاری‌ شده E-Marker در این دستگاه استفاده کرده است که می‌تواند خطرات مربوط به بخش ایمنی آن را از بین ببرد.

شارژر جدید ریلمی 240W

البته برخورداری از سرعت شارژ بالاتر می‌تواند با تولید گرمای بیشتر نیز همراه باشد. اتفاقی که به طور بالقوه پتانسیل آسیب زدن به باتری گوشی تلفن همراه را بالا می‌برد. با این حال، گفته می‌شود که Realme برای مقابله با این خطر، پنج لایه حفاظتی را روی این آداپتور پیاده‌سازی کرده است.

شارژر جدید 240 واتی ریلمی همراه با گوشی Realme GT Neo5 در سه ماهه اول سال 2023 معرفی خواهد شد. این گوشی هوشمند ممکن است ار تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده کند. همچنین شایعه شده است که دوربین اصلی این گوشی‌ هوشمند دارای سنسور IMX890 سونی با پشتیبانی از لرزه‌گیر OIS دارد.

علاوه بر این، گوشی هوشمند جدید Realme احتمالا دارای یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی OLED با وضوح 1.5K، نرخ رفرش 144 هرتز، قابلیت کاهش نور 2160 هرتزی PWM و یک اسکنر اثرانگشت زیر نمایشگر است. همچنین انتظار می‌رود که این گوشی یک باتری 4600 میلی آمپر ساعتی داشته باشد.

خبر مرتبط: مشخصات گوشی ریلمی ۱۰ پرو و ۱۰ پرو پلاس