شایعات نشان می‌دهد ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس با سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی و تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۷۲۰۰ معرفی خواهد شد.

براساس اعلام رسمی کمپانی ردمی، زیرمجموعه شیائومی، گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس برای ورود به بازار داخلی چین معرفی می‌شود. درجدیدترین پوستر انتشار یافته، یکی از ویژگی‌های کلیدی این دستگاه ارتباط 5G و استفاده از سنسور پیشرفته و پرچمدار است که می‌تواند مورد استقبال کاربران قرار بگیرد؛ همچنین این پوستر نشان می‌دهد این گوشی، محصولی مشترک بین ردمی، سامسونگ و مدیاتک است.

سری ردمی نوت ۱۳ حداقل سه نسخه مختلف خواهد داشت که شامل مدل پایه، پرو و پرو پلاس می‌شود. پوستر موردبحث تنها به ویژگی‌های نسخه پرو پلاس می‌کند. براساس آن، ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP3 Discovery Edition سامسونگ خواهد بود که از ابعادی معادل ۱/۱.۴ اینچ بهره می‌برد. باید یادآور شویم که از چنین سنسوری تنها برای گوشی‌های پرچمدار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

گزارش‌ها نشان می‌دهد این سنسور یکی از بهترین سنسورهای بهبودیافته محسوب می‌شود که برای جلوگیری از انعکاس نور به فناوری «Ultra-Clear» مجهز هستند. مدیرعامل ردمی، Lu Weibeing، تاکید کرد که این سری ردمی نوت ۱۳ قابلیت‌های بی‌شماری را برای گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه به‌ارمغان می‌آورد و جهشی قابل‌توجه در استانداردهای سیستم دوربین در صعنت ایجاد می‌کند.

برای تحقق چنین هدفی، ردمی با کمپانی تراشه‌سازی مدیاتک همکاری می‌کند تا بهینه‌سازی‌های کاملی را برای معماری سیستم پردازش تصویر دوربین انجام دهند. به‌عبارتی دقیق‌تر، مدیاتک‌ قرار است با یک تراشه به‌کمک بهبود قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دستگاه برود. علاوه‌براین، با ادغام فناوری‌های تصویری شیائومی مانند ماژول‌های «Bionic Perception» و «Fusion Optics» گوشی هوشمند ردمی ۱۳ نوت به‌دستگاهی درجه یک تبدیل می‌شود.

درانتها پوستر ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس تایید می‌کند که این گوشی اولین محصولی خواهد بود که از تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا برپایه معماری ۴ نانومتری بهره می‌برد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که پردازنده مذکور از هشت هسته ARM Cortex استفاه می‌کند که شامل دو هسته A715 با کلاک اسپید ۲.۸ گیگاهرتز و شش هسته A510 می‌شود. همچنین این تراشه به پردازنده گرافیکی ARM Mali-G610 و پردازنده هوش مصنوعی APU 650 مجهز خواهد شد که قابلیت انجام وظایف مختلفی را دارد.

اخبار مرتبط: