هفته گذشته، گوشی Redmi Note 12 Pro+ شرکت شیائومی در چین، در کنار تعدادی دیگر از گوشی‌های هوشمند سری Note 12 معرفی شد. اما گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که این گوشی در بازار هند نیز عرضه خواهد شد هرچند با نامی متفاوت یعنی Xiaomi 12i HyperCharge. علاوه بر این، هرچند هنوز هیچ اعلام رسمی در این باره صورت نگرفته، اما نسخه جهانی ردمی نوت 12 پروپلاس ۵جی در سایت رسمی گواهینامه FCC در آمریکا هم قرارگرفته است.

اتفاقی که قطعاً به عرضه قریب‌الوقوع آن در بازار جهانی اشاره دارد. در ادامه به تمام مشخصات فنی این گوشی که در این فهرست درج‌شده است اشاره می‌کنیم. نسخه جهانی ردمی نوت 12 پروپلاس 5G در وب‌سایت صدور گواهینامه کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) با شماره مدل 22101316UG مشاهده‌شده است.

اطلاعات درج‌شده در این لیست نشان می‌دهد که Note 12 Pro+ به‌صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل MIUI 14 استفاده می‌کند. این رابط کاربری اختصاصی احتمالاً مبتنی بر اندروید 13 خواهد بود. علاوه بر این، FCC فاش می‌کند که شیائومی قابلیت‌های LTE Band 40 و 5G NR n40 این گوشی هوشمند را با استفاده از نرم‌افزار آن غیرفعال می‌کند.

طراحی ردمی نوت ۱۲ پرو

طبق گزارشات اخیر، Redmi Note 12 Pro+ 5G با نام Xiaomi 12i HyperCharge وارد بازار هند خواهد شد. البته جای تعجب نیست چراکه گوشی Note 11 Pro+ 5G هم پیش‌ازاین با نام Xiaomi 11i HyperCharge در بازار هندوستان عرضه‌شده بود. Redmi Note 12 Pro+ در چین با صفحه‌نمایش 6.67 اینچی امولد و رزولوشن FHD+ عرضه شد که از نرخ رفرش 120 هرتز، روشنایی 900 نیت، قابلیت HDR10+ و پشتیبانی از Dolby Vision برخوردار بود.

این گوشی قدرت پردازش خود را از یک تراشه Dimensity 1080 به همراه رم 12 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی می‌گیرد. Redmi Note 12 Pro+ همچنین دارای سیستم خنک‌کننده VC برای دفع مؤثر گرما است. باتری این گوشی هوشمند 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که از شارژ سریع 120 واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

برای عکاسی، یک دوربین اصلی 200 مگا پیکسلی با پشتیبانی از لرزه‌گیر OIS، یک لنز 8 مگا پیکسلی فوق عریض و یک واحد ماکرو 2 مگا پیکسلی در قاب پشتی دستگاه قرارگرفته است. این گوشی دارای اسکنر اثرانگشت در لبه کناری است و از پورت USB-C، 5G، WiFi-6، بلوتوث 5.2، IR Blaster و موتور خطی X-Axis هم بهره می‌برد.

بررسی: بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۱ اس که توسط رسانه علاءالدین تهیه شده را مطالعه کنید.