روز گذشته، گوشی هوشمند ردمی ۱۲ با تراشه هلیو G88 و صفحه‌نمایش ۶.۷۹ اینچی معرفی شد.

روز جمعه شرکت ردمی، یکی از زیرمجموعه‌های کمپانی شیائومی، از گوشی هوشمند ردمی ۱۲ رونمایی کرد. این گوشی قدرت خود را از تراشه مدیاتک هلیو G88 می‌گیرد و دارای ماژول دوربین سه‌گانه در پنل پشتی خواهد بود. ردمی ۱۲ به صفحه‌‌نمایش ۶.۷۹ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی مجهز می‌شود. همچنین تامین انرژی این دستگاه به عهده یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری خواهد بود که می‌تواند به کمک شارژر عرضه شده در جعبه با توان ۱۸ وات شارژ شود.

مشخصات فنی ردمی ۱۲

ردمی ۱۲ با دو شیار سیم‌کارت نانو و میکرو اس دی عرضه می‌شود و به‌صورت پیش فرض اندروید ۱۳ با رابط کاربری MIUI 14 را اجرا می‌‌کند. صفحه‌نمایش این گوشی دارای رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۶۰ پیکسلی، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی و نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱ خواهد بود. پنل ردمی ۱۲ دارای گواهی اس‌جی‌اس است که توان پوشش ۷۰ درصدی طیف رنگی را دارد و حداکثر ۵۵۰ نیت سطح روشنایی را به کاربران ارائه می‌کند.

این گوشی هوشمند میان‌رده از پردازنده مدیاتک هلیو جی ۸۸ به همراه حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم LPDDR4X پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است برنامه‌هایی که نیاز به سرعت بیشتری برای پردازش عملیات‌های گرافیکی دارند، می‌توانند با استفاده از حافظه رم مجازی فضای رم را تا ۱۶ گیگابایت افزایش دهند.

در بخش تنظیمات دوربین، ردمی ۱۲ از ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی می‌شود که از هوش مصنوعی برای پردازش و بالا بردن کیفیت عکس‌های آن‌ها استفاده می‌شود. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این گوشی نیز مانند دستگاه‌های دیگر این شرکت درون پانچ هول مرکزی صفحه‌نمایش قرار دارد.

طراحی دوربین ردمی 12

گوشی ردمی ۱۲ با حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی eMMC 5.1 عرضه می‌شود، اما شرکت سازنده یک شیار میکرو اس دی برای این گوشی طراحی کرده که با استفاده از آن می‌توان حافظه ذخیره‌سازی دستگاه را تا ۱ ترابایت ارتقا داد. گزینه‌های ارتباطی نیز شامل Wi-Fi، اتصال 4G، بلوتوث 5.3، جی‌پی‌اس، گلوناس، گالیلئو، بیدو، ان‌اف‌سی، رادیو FM، IR blaster، درگاه USB-C و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است. حسگرهای داخلی شامل شتاب‌سنج و قطب‌نمای الکترونیکی به همراه حسگر اثرانگشت برای احراز هویت بیومتریک می‌شود.

علاوه‌بر این، ردمی ۱۲ برای تامین انرژی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۸ واتی استفاده می‌کند. طبق ادعا شرکت ردمی این باتری می‌تواند ۳۷ ساعت مکالمه و ۲۳ روز در حالت استندبای روشن بماند. همچنین ردمی ۱۲ توانسته گواهی IP53 را برای مقاومت در برابر گرد و غبار بگیرد.

قیمت ردمی ۱۲

قیمت ردمی ۱۲ در اروپا برای نسخه ۴/۱۲۸ گیگابایتی حدود ۱۹۹ یورو اعلام شد. قیمت نسخه دوم با ۸ گیگابایت حافظه رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هنوز در هیچ وب‌سایت خبری فاش نشده است. این دستگاه با سه رنگ‌ مشکی، نقره‌ای و آبی آسمانی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط: ردمی ۱۲ با شارژر ۳۳ واتی در راه است