ریلمی گوشی Realme C55 را عرضه کرد. این گوشی در قسمت بالای صفحه‌نمایش خود یک مینی کپسول دارد که بسیار شبیه جزیره داینامیک اپل است. این مینی کپسول برجسته‌ترین و جالب‌توجه‌ترین ویژگی Realme C55 است، چراکه آن را به اولین گوشی هوشمند غیر اپلی دارای جزیره داینامیک تبدیل می‌کند. ریلمی C55 با یک مینی کپسول که هشدارهای مربوط به کم شدن شارژ باتری، درصد شارژ گوشی و حجم مصرف داده‌های اینترنتی را نمایش می‌دهد.

همچنین اطلاعات مربوط به گام شماری و مسافت طی شده در روز را نیز نشان می‌دهد. هرچند قابلیت نمایش حجم مصرفی داده‌های اینترنتی و گام شمار به صورت پیش‌فرض روی این گوشی وجود ندارد و طی آپدیت‌های بعدی ارائه می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های Realme C55 که برای اولین در گوشی‌های سری C ریلمی دیده می‌شود، قابلیت شارژ سریع 33 واتی است. رکورد سرعت شارژ در گوشی‌های سری C ریلمی پیش از این متعلق به C35 بود که با سرعت 18 وات شارژ می‌شد. به احتمال زیاد در سال جاری هیچ گوشی دیگری از سری C ریلمی را مشاهده نخواهیم کرد که سرعت شارژ آن کمتر از 33 وات باشد.

ریلمی C55 با جزیره داینامیک کپسولی

Realme C55 دارای تراشه Helio G88، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. در بخش نرم‌افزاری نیز با رابط کاربری Realme UI 4.0 مبتنی بر اندروید 13 راه‌اندازی می‌شود. البته یک اسلات microSD هم روی دستگاه قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توانید ظرفیت حافظه ذخیره‌سازی دستگاه را افزایش دهید.

ریلمی C55 از یک صفحه‌نمایش 6.72 اینچی با رزولوشن FullHD+، نرخ رفرش 90 هرتزی و حداکثر روشنایی 680 نیت بهره می‌برد. اسکنر اثرانگشت این گوشی نیز روی دکمه پاور قرار گرفته است. 

این دستگاه دارای سه ماژول دوربین، شامل یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق‌سنج است. از دیگر قابلیت‌های ریلمی C55 می‌توان به درگاه USB-C، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و NFC اشاره کرد. ضخامت این دستگاه 7.89 میلی‌متر بوده و از یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی برخوردار است.

Realme C55 در رنگ‌بندی‌های "شب بارانی" و "حمام آفتاب" عرضه می‌شود. مدل 6/128 گیگابایتی آن 160 دلار و مدل 8/256 گیگابایتی آن 195 دلار قیمت دارد. این گوشی از تاریخ 17 اسفند ماه وارد بازار شده است. 

اخبار مرتبط: