شرکت متا، سیستم عامل Quest را در اختیار شرکت‌های دیگر از جمله ایسوس و لنوو می‌گذارد تا بتوانند در ساخت هدست‌های واقعیت ترکیبی مورد استفاده قرار دهند.

اقدام شرکت متا برای به‌اشتراک گذاری سیستم عامل Quest می‌تواند به تنوع بیشتر در بازار هدست‌های واقعیت مجازی و ترکیبی و همچنین افزایش محتوای موجود در این پلتفرم‌ها منجر شود.

شرکت متا در اقدامی جهت پیشبرد صنعت واقعیت ترکیبی، اعلام کرد که اکنون شرکت‌های ثالث به سیستم عامل Quest شرکت متا دسترسی دارند و می‌توانند هدست‌ها‌ی اختصاصی و ترکیبی را به کمک این سیستم عامل تولید کنند. سیستم عامل Quest به "Meta Horizon OS" تغییر نام خواهد داد و در حال حاضر دو شرکت ایسوس و لنوو از آن استقبال کرده‌اند.

Quest OS

برند Republic of Gamers (ROG) ، متعلق به شرکت ایسوس، در حال کار بر روی یک هدست جدید برای بازی‌های اول‌ شخص است. شرکت لنوو نیز در حال توسعه دستگاه‌هایی برای افزایش کارایی، یادگیری و سرگرمی است. متا نیز با همکاری مایکروسافت، هدستی مبنی بر سیستم عامل Quest را جهت استفاده بر روی دستگاه‌های ایکس‌باکس معرفی کرده ‌است.

متا قصد دارد همکاری خود را با شرکت‌های بزرگ گسترش دهد و از گوگل دعوت کرده است تا فروشگاه اپلیکیشن‌های دو بعدی Google Play را به Quest اضافه کند. همچنین جهت فراهم کردن محتوای بیشتر در این محیط ابری، نرم‌افزارهایی که از طریق Quest App Lab توسعه یافته‌اند را در فروشگاه مربوط  به این پلتفرم به نمایش گذاشته است.

افزودن برنامه‌های واقعیت مجازی به گوشی و همکاری با شرکت‌های معروف از دیگر برنامه‌های آینده‌ شرکت متا است.

یوان‌چینگ یانگ، رئیس و مدیرعامل لنوو، در بیانیه‌ای اعلام کرد: "واقعیت ترکیبی با ادغام تجربیات مجازی و فضاهای فیزیکی می‌تواند بهره‌وری ما از سیستم‌های دیجیتال در حوزه‌های یادگیری و بازی را متحول می‌کند." در ادامه به همکاری موفق قبلی لنوو با شرکت متا اشاره و اعلام کرد که لنوو قصد دارد با ادغام نوآوری‌ و سیستم عامل Quest در زمینه واقعیت ترکیبی، مواردی مانند نمایشگرهای مجازی، تماس از راه دور مجازی، نحوه تعامل با محتوا و آموزش را بهبود دهد.