کوالکام از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در تاریخ ۲ آبان در رویداد اسنپدراگون سامیت رونمایی خواهد کرد.

کوالکام، تولید کننده پیشرو تراشه‌های موبایلی، تاریخ عرضه پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را اعلام کرد. تراشه جدید قرار است در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ برابر با ۲ آبان ۱۴۰۲ در مائوئی، هاوایی رونمایی شود و انتظار می‌رود نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ارتقاء قابل توجهی داشته باشد و اولین گوشی‌های هوشمندی که به این تراشه مهجز می‌شوند سری شیائومی ۱۴ و گلکسی اس ۲۴ خواهند بود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ بهبودهایی از جمله پردازنده گرافیکی قوی‌تر، قابلیت‌های بهبود یافته هوش مصنوعی و پشتیبانی از اتصال 5G خواهد داشت. این تراشه نسبت به نسل قبلی از مصرف انرژی بیشتری برخوردار است که می‌تواند منجر به مصرف انرژی بیشتر باتری شود. علاوه‌بر این، انتظار می‌رود پردازنده مورد بحث عملکرد دوربین را به‌طور چشمگیری بهبود بخشد.

پوستر معرفی چیپست جدید اسنپدراگون

به نقل از یک افشاگر اخبار فناوری که در گذشته اطلاعات مربوط به تراشه جدید کوالکام را منتشر کرده بود، این پردازنده پشتیبانی از ساختار ۳۲ بیتی را کاهش می‌دهد و با Linux Kernel 6.1 در اندروید ۱۴ سازگار خواهد بود. همچنین، حداقل یکی از هشت هسته این تراشه از سری Hunter ELP X و پردازنده گرافیکی مورد استفاده احتمالا Adreno 750 باشد.

در نسل‌های قبلی سری اسنپدراگون ۸ شاهد استفاده از زیرمعماری ۳+۲+۲+۱ بودیم، اما امسال تراشه نسل جدید با استفاده از زیرمعماری ۲+۵+۱ معرفی خواهد شد.

نظر شما درباره تراشه مذکور چیست؟ چه انتظاراتی از آن دارید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط:‌ اسنپدراگون 8CX نسل 4 عملکردی بهتر از تراشه M3 اپل ثبت کرد