گوگل به‌شکل تصادفی یک ویدیو یا تصویر تبلیغاتی از گوشی پیکسل 8a منتشر کرده که تمامی اطلاعات درباره این گوشی از جمله قیمت را در دسترس قرار داده است.

گوشی پیکسل 8a در لیست یک فروشگاه خرده‌فروشی کانادایی رویت شده و حالا اطلاعات مربوط به قیمت این گوشی نیز در دسترس قرار گرفته است. براساس اطلاعات و تصاویر منتشر شده، قیمت مدل ۱۲۸ گیگابایتی پیکسل 8a ۷۰۸.۹۹ دلار کانادا و مدل ۲۵۶ گیگابایتی آن ۷۹۲.۹۹ دلار کانادا خواهد بود.

این درحالی‌است که قیمت مدل پایه ۱۲۸ گیگابایتی پیکسل 7a حدود ۵۹۹ دلار کانادا بود. بنابراین، قیمت پیکسل 8a حدود ۱۸ درصد گران‌تر از نسل قبلی است. اطلاعات دیگری در لیست فروشگاه در مورد این گوشی هوشمند در دسترس نیست. طبق شایعات، پیکسل 8a با ارتقاء‌های جالب توجهی همراه است که ارزش این افزایش قیمت را دارد.

 Google Pixel 8a

از ویژگی‌های این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی اشاره کرد که برای اولین بار در سری A  گوشی‌های پیکسل، از این نوع نمایشگر برای اسکرول روان و تجربه‌ای بی‌نظیر استفاده شده است. همچنین این نمایشگر به یک پنل OLED با اندازه 6.1 اینچ و حداکثر روشنایی 1400 نیت مجهز است. همچنین پردازنده قدرتمند Google Tensor G3 که عملکردی سریع و روان ارایه می‌دهد. ویژگی های سخت افزاری دیگر آن شامل رم 8 گیگابایتی و تراشه امنیتی Titan M است. این گوشی با اندروید 14 بوت خواهد شد.

 انتظار می‌رود پیکسل 8a از حسگرهای مشابه دوربین های نسل قبل از حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی، حسگر فوق عریض 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی استفاده کند. با این حال این پرچمدار نسل جدید با بهره‌مندی از قابلیت‌هایی مانند Best Take  (جهت حذف لرزش دست و بهبود تصویر در لحظه) و Magic Eraser (جهت ویرایش عکس ها به کمک هوش مصنوعی)، عکس‌های خیره‌کننده‌ای و با کیفیت بالاتری ثبت می‌کند.

یکی از نقاط ضعف گوشی‌های سری A پیکسل، عمر باتری آن‌ها بود. اما طبق شایعات، پیکسل 8a با یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر و شارژر سیمی سریع ۲۷ وات در مقایسه با شارژر ۱۸ واتی پیکسل 7a نسل های قبل را پشت سر می‌گذارد. همچنین، پشتیبانی از از شارژ بی‌سیم ۷.۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت‌های جدیدی برای نمایش وضعیت باتری تعداد چرخه‌های شارژ و سلامت باتری به امکانات این گوشی اضافه شده است. در نهایت، پیکسل 8a گوگل گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی است که به دنبال یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه با عملکرد عالی، دوربین‌های درجه یک و تجربه‌ای بی‌نظیر از اندروید هستند.