یک شرکت نوپا در سوئد، به فناوری تولید اولین هدفون خورشیدی جهان با نام Powerfoyle دست پیدا کرد.

بیش از 15 سال از تلاش‌های شرکت سوئدی Exeger  برای دست یافتن به روش‌های جدید تامین انرژی برای دستگاه‌های الکترونیکی می‌گذرد. این شرکت سوئدی پیشتر موفق شد سلول‌های خورشیدی اختراع کند که با هر دو منبع نور طبیعی و مصنوعی کار می‌کنند و با چندین برند معتبر برای استفاده از این فناوری در محصولاتشان همکاری کرده است.

جیووانی فیلی، مدیرعامل Exeger، به TechRadar گفت: «Powerfoyle براساس یک کشف آزمایشگاهی قبلی به نام 'سلول‌های خورشیدی حساس به رنگ' ساخته شده است که ما آن را برای پاسخگویی به نیازهای شرکت‌های جهانی مانند 3M، آدیداس و Vusion Group ارتقا داده‌ایم.» همچنین در ادامه اشاره کرد، «ما بیش از 300 اختراع به ثبت رسانده‌ایم. مفتخرم بگویم که Exeger یک شرکت فناوری پیشرفته است که یک پیشرفت علمی بنیادی را از ایده تا عرضه موفق محصول به انجام رسانده است. ما اکنون در حال گفت‌وگو با برخی از بزرگترین برندهای جهان برای توسعه محصولمان هستیم.»

 Powerfoyle

سلول‌های خورشیدی هدفون Powerfoyle شبیه به فرایند طبیعی فتوسنتز عمل می‌کنند. به زبان ساده‌تر، همانطور که گیاهان از طریق رنگ برگ‌هایشان انرژی نور را به انرژی قابل استفاده تبدیل می‌کنند، Powerfoyle نیز هر نوع انرژی نوری، چه نور مصنوعی داخلی و چه نور طبیعی، را از طریق رنگ به الکتریسیته تبدیل می‌کند. ابتدا فوتون‌های نور در Powerfoyle به الکترون تبدیل می‌شوند. سپس الکترون‌ها در سراسر الکترود اختصاصی شرکت Exeger که 1000 برابر بهتر از روش‌های سنتی عمل می‌کند، پخش می‌شوند. سپس می‌توان از این الکترون‌ها، برای شارژ مجدد باتری دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کرد.

فناوری Powerfoyle مزایای متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استفاده از نور خورشید به جای انرژی شیمیایی باتری که به حفاظت از محیط زیست کمک می‌کند، اشاره کرد. همچنین دستگاه‌های Powerfoyle نیازی به شارژ مجدد مداوم با آداپتور ندارند که کار مصرف‌کنندگان را بسیار راحت می‌کند. Powerfoyle می‌تواند در طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها، از جمله هدفون‌ها، بلندگوها، عینک‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمند مورداستفاده قرار گیرد.

Powerfoyle یک فناوری نوآورانه است که نحوه تعامل ما با دستگاه‌های الکترونیکی را متحول خواهد کرد. با توسعه و تجاری‌سازی فناوری Powerfoyle، می‌توانیم شاهد ظهور نسل جدیدی از دستگاه‌هایی باشیم که با انرژی خورشید کار می‌کنند و نیاز به شارژ مجدد ندارند.

اخبار مرتبط: