براساس اعلام رسمی، گوشی هوشمند پوکو X6 Neo با تراشه دایمنسیتی 6080 و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی در بازار هند معرفی شد.

سرانجام پس‌از مدت‌ها شایعه و افشاگری، کمپانی شیائومی به‌صورت رسمی گوشی اقتصادی پوکو X6 Neo را معرفی کرد تا بتواند فروش بیشتری را با یک دستگاه ارزان‌قیمت و مقرون‌به‌صرفه در بازار هند و جهانی تجربه کند. پیش‌از شروع، باید اشاره کنیم طراحی این گوشی درمقایسه‌با برداران بزرگ‌ترش یعنی Poco X6 و Poco X6 Pro تفاوت چندانی ندارد، اما تنها 2 سنسور دوربین دارد که کارایی چندانی برای کاربران نخواهد داشت؛ البته گوشی‌های زیربرند پوکو دربخش دوربین عملکرد مناسبی ندارند و بیشتر ازنظر سخت‌افزاری توانایی رقابت‌با همتایان‌شان را دارند.

باتوجه‌به برگه مشخصات سخت‌افزاری، شیائومی پوکو X6 Neo از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED بهره می‌برد که با رزولوشن 1080×2400 پیکسل، نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی، سطح روشنایی خودکار 1000 نیتی همراه می‌شود. همچنین، باید اشاره کنیم این صفحه‌نمایش 10 بیتی از یک میلیارد رنگ با تراکم 395 پیکسل‌براینچ برخوردار است که درمقایسه‌با هم‌نسلانش از فناوری یکسانی استفاده می‌کند تا ازنظر کیفیت تصویر مشابه آن‌ها باشد؛ ناگفته‌ نماند شیائومی برای محافظت صفحه‌نمایش از Gorilla Glass 5 استفاده کرد که مقاومت بسیار خوبی مقابل خط‌وخش و ضربه‌های ناگهانی دارد.

Poco X6 Neo

شیائومی می‌گوید از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 6080 برای ساخت Poco X6 Neo استفاده کرده که عملکرد چندان مناسبی ندارد و تنها یک تغییرنام تجاری از دایمنسیتی 810 به‌حساب می‌آید که چندین سال‌پیش معرفی شد. سازنده چینی برای عملکرد روان و منسجم دستگاه از حداکثر 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 بهره برد که سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی چنگی به‌دل نمی‌زند. همچنین، برای اجرای بازی‌های موبایلی با گرافیک نسبتا معمولی از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 برخوردار است که در سال 2021 برای اولین‌بار تراشه دایمنسیتی 700 مورد استفاده قرار گرفت.

هنگام معرفی پوکو X6 Neo اعلام شد این دستگاه از ماژول دوربین دوگانه بهره می‌برد که شامل سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و پیکسل‌هایی به‌ضلع 0.64 میکرومتر درکنار حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق با گشودگی دیافراگم f/2.4 می‌شود. همچنین، این دستگاه مجهز به‌یک سنسور 16 مگاپیکسلی سلفی است که در پانچ هول مرکزی صفحه‌نمایش قرار دارد که همانند دوربین اصلی قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 1080p با نرخ 30 فریم‌برثانیه را به‌نمایش می‌گذارد.

درپایان باید اشاره کنیم، Poco X6 Neo با باتری استاندارد 5000 میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع سیمی 33 واتی عرضه می‌شود که برچسب قیمتی آن از 240 دلار شروع می‌شود. پیکربندی دیگر این دستگاه هم با حافظه رم ۱۲ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی ۲۶۵ دلار خواهد داشت. شیائومی برای کاهش قیمت دستگاه ترفندهای بسیار زیادی را استفاده کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بدنه پلاستیکی، حذف سنسور اولترا واید و شارژ بی‌سیم اشاره کرد؛ این گوشی ابتدا در هند و سپس وارد بازار جهانی خواهد شد.