شرکت پوکو آماده است تا از سری بعدی گوشی‌های سری F خود یعنی پوکو F5 و پوکو F5 Pro رونمایی کند. به گفته رئیس این شرکت، سری پوکو F5 به زودی در هند عرضه خواهد شد. اخیرا علاقه‌مندان و کارشناسان حوزه فناوری در سایت Pricebaba امتیاز گیک‌بنچ پوکو ‌F5 را با شماره مدل 23049PCD8I در پایگاه داده بنچمارک مشاهده کردند. شایعه شده که این گوشی نسخه هندی پوکو F5 است که فهرست جزئیات مربوط به طراحی و سخت‌افزار دستگاه را نشان می‌دهد.

نسخه هندی پوکو F5 در تست‌های گیک‌بنچ بنچمارک ۵، امتیاز تک هسته‌ای ۱۱۱۸ و امتیاز چند هسته‌ای ۴۲۳۶ را به ثبت رساند.

امتیاز گیکبنچ پوکو F5

فهرست بنچمارک همچنین تایید می‌کند که پوکو F5 با یک پردازنده هشت هسته‌ای با نام رمز marblein پشتیبانی می‌شود. این پردازنده از یک هسته با سرعت ۲.۹۲ گیگاهرتز، سه هسته با سرعت ۲.۵۰ گیگاهرتز و چهار هسته با سرعت ۱.۸۰ گیگاهرتز تشکیل می‌شود. همچنین اخبار افشا شده تایید می‌کند که قلب تپنده پوکو F5 همان پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۷+ نسل ۲ خواهد بود.

علاوه بر این، فهرست Geekbench نشان می‌دهد که این گوشی به ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد شد و با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI عرضه خواهد شد. با توجه به این جزئیات، مشخصا این گوشی یک ردمی نوت 12 توربو تغییر نام یافته است. انتظار می‌رود با نزدیک شدن به زمان عرضه، جزئیات بیشتری در مورد مشخصات فنی این دستگاه در سایت‌های خبری منتشر شود.

امتیازات POCO F5 در بنچمارک GEEKBENCH

نسخه جهانی گوشی مورد انتظار POCO F5 به تازگی توسط Geekbench مورد آزمایش قرار گرفته است. این گوشی که از تراشه اسنپدراگون +7 نسل 2 بهره می‌برد، با 12 گیگابایت رم عرضه خواهد شد. در بخش نرم‌افزاری، پوکو F5 با رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 13 راه‌اندازی می‌شود. امتیاز تک هسته‌ای این گوشی در گیک‌بنچ 1629 بوده و توانسته به امتیاز چند هسته‌ای 4295 دست پیدا کند. گوشی‌های زیادی وجود ندارند که از تراشه اسنپدراگون +7 نسل 2 استفاده می‌کنند، بنابراین معیارهای چندانی برای مقایسه در دست نیست. هرچند می‌توان پوکو F5 را تقریبا با گوشی ردمی نوت 12 توربو قیاس کرد.

جالب اینکه نسخه هندی این گوشی با 8 گیگابایت رم مورد آزمایش Geekbench قرار گرفته است. بنابراین می‌توانیم فرض کنیم که پوکو F5 در دو نسخه 8 و 12 گیگابایتی روانه بازارهای جهانی خواهد شد. ظرفیت حافظه داخلی این دستگاه نیز 128 یا 256 گیگابایت خواهد بود. پوکو F5 درست مانند ردمی نوت 12 توربو از یک صفحه‌نمایش 6.67 اینچی امولد با رزولوشن FHD+ بهره می‌برد. نرخ رفرش این صفحه‌نمایش 120 هرتز بوده و اسکنر اثرانگشت هم روی آن قرار گرفته است.

این گوشی دارای یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی آن نیز 16 مگاپیکسل رزولوشن خواهد داشت. قدرت پوکو F5 را یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند که با سرعت 67 وات شارژ می‌شود. قابلیت‌های دیگری همچون جک هدفون 3.5 میلی‌متری، NFC، اسپیکرهای استریو و IR Blaster نیز روی این گوشی قرار گرفته‌اند.

طراحی نمایشگر پوکو F5

Poco F5 با تراشه اسنپدراگون +7 نسل 2 و 12 گیگابایت رم

هفته گذشته گوشی Poco F5 Pro رو فهرست بنچمارک Geekbench دیده شد. امروز اما گوشی شیائومی جدیدی با شماره مدل 23049PCD8G روی این بنچمارک قرار گرفته که از تراشه اسنپدراگون +7 نسل 2 و 12 گیگابایت رم بهره می‌برد. انتظار داریم که این گوشی مرموز در واقع مدل معمولی Poco F5 باشد.

کمی بعد یک منبع اطلاعاتی از هند هم این خبر را تأیید کرد و گفت که Poco F5 اولین گوشی با تراشه اسنپدراگون سری 7 خواهد بود که وارد بازار هندوستان می‌شود. به گفته خود کمپانی پوکو، تراشه نسل دوم از سری هفتم کوالکام، 50 درصد عملکرد عمومی بهتری نسبت به نسل‌ 1 دارد. همچنین مصرف برق آن نیز 13 درصد کاهش پیدا کرده و قدرت هوش مصنوعی آن نیز دوبرابر شده است.

مشخصات Poco F5 به شکل مشکوکی شبیه به ردمی نوت 12 توربو هستند که با تازگی در بازار چین عرضه شده است. البته این اولین باری نیست که شیائومی یکی از گوشی‌های تکراری خود را تحت برند پوکو وارد بازارهای جهانی می‌کند. با این اوصاف می‌توانیم انتظار داشته باشیم که Poco F5 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، سرعت شارژ 67 واتی و رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 برخوردار باشد. دیگر مشخصات این گوشی نیز شامل یک نمایشگر 6.67 اینچی امولد و یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی است.

سری F پوکو قدرتمندترین گوشی‌های این برند هستند. گرچه تراشه اسنپدراگون +7 نسل 2 ظاهرا ممکن است ضعیف‌تر از تراشه اسنپدراگون 870 به کار رفته در Poco F4 باشد، اما در واقع عملکرد کلی بهتری دارد.

نظر شما در مورد امتیاز گیک‌بنچ پوکو ‌F5 چیست؟ با توجه به مشخصاتی که دارد تا چه میزان ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: گوشی پوکو F5 گواهی‌نامه NBTC را دریافت کرد