پس از موفقیت و آمار فروش بالای پوکو F3 و F4، طبیعی است که شیائومی این سری را با دستگاه‌های خوش قیمت ادامه دهد. امروز در مراسم شیائومی شاهد معرفی پوکو F5 و پوکو F5 پرو در مراسم شیائومی بودیم که میان‌رده‌های باکیفیت بعدی این شرکت محسوب می‌شوند. این دو دستگاه قرار است توجه کاربران را با مشخصات قدرتمند و قیمتی اقتصادی جلب کنند و دوباره آمار فروش بالایی را برای شیائومی به همراه داشته باشند.

در این خبر قرار است به بررسی مدل پایه پوکو F5 و ویژگی‌های آن بپردازیم. در مراسم معرفی گفته شد که پوکو F5 از تراشه اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 استفاده می‌کند که در مقایسه با نسل قبلی آن، پیشرفت بسیار خوبی محسوب می‌شود. سری پوکو اف تقریبا مدتی است که از تراشه اسنپدراگون 870 به عنوان پردازنده استفاده می‌کنند و این موضوع لزوما بد نیست. زیرا این تراشه در دسته تراشه‌های پرچمدار قرار می‌گیرد و از توان پردازشی بالایی برخوردار است.

البته حالا در نسخه جدید خوبی‌ها و بدی‌هایی وجود دارد که ممکن است برای شما جالب باشد. اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 از توان پردازشی بالایی برخوردار است اما برخی بنچمارک‌ها نشان دادند که ممکن است در برخی موارد شاهد عملکردی پایین‌تر نسبت به گذشته باشیم. البته این تفاوت زیاد نیست و باید تا زمان بررسی این دستگاه برای تایید آن صبر کنیم.

طراحی پشتی Poco F5 آبی

از طرف دیگر، پردازنده جدید بر پایه معماری 4 نانومتری ساخته شده که در مقایسه با معماری 7 نانومتری تراشه قبلی، پیشرفت بزرگی محسوب می‌شود. همچنین نتایج منتشر شده از بنچ‌مارک آن‌تو‌تو برای این دو تراشه نشان می‌دهد که 7 پلاس نسل 2 به امتیاز 951 هزار رسیده در حالی که نسل قبلی آن توانسته بود امتیاز 712 هزار را کسب کند. تراشه جدید حالا در بسیاری از بخش‌ها عملکرد بهتری دارد و مصرف انرژی آن‌ هم نسبت به گذشته کمتر شده است.

حالا این پردازنده به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و گزینه دیگری برای آن وجود ندارد. البته شما می‌توانید اندازه رم دستگاه را بسته به نوع استفاده خودتان انتخاب کنید زیرا دو گزینه 8 و 12 گیگابایتی برای آن وجود دارد.

در این دستگاه از یک صفحه نمایش 6.67 امولد استفاده شده که رزولوشن فول اچ دی پلاس دارد. این پنل برای روان‌تر شدن انیمیشن‌ها، از نرخ بروزرسانی 120 هرتزی و نرخ نمونه برداری لمس 240 هرتزی استفاده می‌کند و می‌تواند به سرعت به لمس‌های کاربر پاسخ دهد. این پنل از نظر ظاهری تفاوتی با نسل‌‌های قبلی ندارد اما حاشیه‌های آن کمی کمتر شده که ظاهر آن را بهتر کرده است.

فریم دستگاه به صورت تخت طراحی شده که ظاهر آن را کمی بهتر کرده است. بدنه این دستگاه ضخامت 7.9 میلی‌متری دارد و وزن آن هم 181 گرم اعلام شده است. پوکو تصمیم گرفته تا به خواسته کاربران پاسخ دهد و جک هدفون را به این دستگاه برگرداند که تغییر خوبی محسوب می‌شود. حالا جک 3.5 میلی‌متری هدفون در بخش بالای فریم قرار گرفته و شیار اسپیکر دوم هم در کنار آن قرار دارد.

طراحی دوربین Poco F5

ماژول دوربین از پوکو F5 حذف شده و حالا لنز‌های دوربین به صورت تکی در قاب پشتی قرار گرفته‌اند. این دوربین‌ها شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو دو مگاپیکسلی می‌شود. ظاهرا دوربین این دستگاه از نظر سخت‌افزاری تفاوتی با گذشته ندارد اما پردازنده جدید می‌تواند به آن در ثبت تصاویر بهتر کمک کند. دوربین سلفی هم رزولوشن 16 مگاپیکسلی دارد و در پانچ هول بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

ظاهرا باتری دستگاه هم نسبت به گذشته تغییری نکرده و از همان سخت‌افزار در این دستگاه استفاده شده است. این سخت‌افزار شامل یک باتری 5000 میلی‌آمپری با توان شارژ 67 واتی می‌شود که برای یک دستگاه میان‌رده بسیار خوب محسوب می‌شود.

در معرفی پوکو F5 اعلام شد که این دستگاه از رابط کاربری می‌یو‌آی 14 برپایه اندروید 13 استفاده می‌کند که خبر خوبی محسوب می‌شود. البته باید گفت که به دلیل شباهت‌های سخت‌افزاری این دستگاه با ردمی نوت 12 توربو، برخی از منابع اعلام کردند که این دستگاه در حقیقت نسخه تغییر نام یافته نوت 12 توربو است. برای انتشار جزئیات بیشتر در مورد این دستگاه و عملکرد آن، باید تا زمان بررسی تخصصی صبر کنید.

خبر مرتبط: هرآنچه باید در مورد سری Poco F5 بدانید