دیشب یکی از مدیران سونی اعلام کرد کنسول دستی PlayStation Portal از نظر سخت‌افزاری قابلیت پشتیبانی از استریم ابری بازی را دارد و در آینده این قابلیت به آن اضافه می‌شود.

دشیب هیدیاکی نیشینو، معاون توسعه پلتفرم شبکه و خدمات شرکت سونی به مصاحبه با وب‌سایت خبری ژاپنی AV Watch به صحبت درباره کنسول دستی سونی یعنی پلی استیشن پورتال پرداخت. او در این مصاحبه گفت که سرویس استریم ابری و سرویس Remote Play فقط از نظر محل سرور تفاوت دارند و بنابراین هیچ مشکل فنی برای اجرای سرویس استریم ابری در کنسول دستی پلی استیشن Portal وجود ندارد. البته سونی فعلا تمرکز خود را روی قابلیت Remote Play گذاشته است، اما در آینده به‌دنبال افزایش قابلیت‌های کنسول دستی با ارائه قابلیت استریم ابری بازی خواهد بود.

کنسول دستی PlayStation Portal

درحال حاضر پلی استیشن پورتال قابلیت‌های محدودی دارد که ارزش خرید این دستگاه را پایین آورده و درنتیجه می‌تواند باعث عملکرد ناموفق این دستگاه در بازار شود. درکنار قابلیت‌های کنترلر Dualsense، این دستگاه از یک صفحه‌نمایش ۸ اینچی LCD و قابلیت اتصال به وای‌فای برای پشتیبانی از نمایش تصویر بهره می‌برد. بااین‌حال قیمت ۲۰۰ دلاری آن حدود ۳ برابر یک دسته عادی ۷۰ دلاری است. بنابراین ارائه قابلیت استریم ابری بازی بدون نیاز به کنسول PS5 کارایی دستگاه را بیشتر کرده و خرید آن را بسیار منطقی‌تر می‌کند. بنابراین اعلام توسعه این قابلیت در آینده درست قبل از عرضه کنسول دستی پلی استیشن Portal، می‌تواند یک حرکت هوشمندانه توسط سونی برای بالاتر بردن آمار فروش دستگاه باشد. این کنسول از امروز صبح در بازار جهانی عرضه شده است.

اگرچه پلی استیشن پورتال نمی‌تواند به‌عنوان جانشین کنسول‌های دستی قبلی مانند PS Vita قابلیت اجرای عناوین را به‌تنهایی ندارد، اما حتی در این حالت هم کاربردهایی خواهد داشت. مثلا تعدادی از کاربران با استفاده از کلیپ‌های موجود در بازار گوشی خود را به کنترلر DualSense متصل می‌کنند یا از کنترلرهای غیر رسمی که قابلیت قرار دادن گوشی همراه در آن به‌جای نمایشگر وجود دارد بهره می‌برند. این کاربران می‌توانند بدون نیاز به بهره‌مندی از گوشی یا تبلت، کنترلر پلی استیشن Portal تهیه کنند و از این محصول با قیمت پایین‌تر نسبت به یک دسته و یک گوشی بهره ببرند.

نظر شما چیست؟ آیا کنسول دستی PlayStation Portal بدون قابلیت استریم ابری بازی ارزش خرید و مبلغ ۲۰۰ دلاری را دارد؟ پس از عرضه این قابلیت چطور؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: