گزارش‌ها حاکی از آن است که ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ برای افزایش طول عمر باتری با تراشه کوالکام اسنپدراگون به‌جای اگزینوس عرضه خواهد شد.

براساس گزارش 9to5Google، گوگل ممکن است به فکر تغییر تراشه پیکسل واچ ۲ باشد. منابع این رسانه خبری ادعا می‌کنند که ساعت هوشمند مورد بحث از پردازنده کوالکام اسنپدراگون W5 نسل ۱ برای بهبود و افزایش طول عمر باتری استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، این تراشه ۴ نانومتری دارای چهار هسته A53 با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز با دو پردازنده گرافیکی Adreno 702 است. در مقابل، تراشه اگزینوس ۹۱۱۰ که در نسل اول پیکسل واچ استفاده شد از تراشه ۱۰ نانومتری با دو هسته A53  بهره می‌برد.

گفته می‌شود که این ساعت هوشمند می‌تواند بیش از یک روز با نمایشگر همیشه روشن فعال باشد. سال گذشته در زمان رونمایی پیکسل واچ گفته شد که دستگاه می‌تواند تا ۲۴ ساعت با نمایشگر همیشه روشن فعال باشد، اما پس از عرضه در بازار مشخص شد که فقط در صورت غیرفعال کردن ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن می‌تواند ۲۴ ساعت دوام باتری داشته باشد. این افزایش عمر باتری همچنین می‌تواند تا حدی به دلیل سیستم‌عامل WearOS 4 باشد که احتمالا در زمان عرضه ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ شاهد آن خواهیم بود.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که گوگل برخی حسگرهای مرتبط با سلامت مشابه فیت بیت سنس ۲ را در آخرین ساعت هوشمند خود قرار می‌دهد. برای مثال، قابل توجه‌ترین سنسوری که در سنس ۲ وجود دارد، سنسور رسانای پوست (cEDA) است که می‌تواند میزان سطح استرس کاربر را اندازه‌گیری کند.

نظر شما درباره ساعت هوشمند پیکسل واچ ۲ چیست؟ به نظر شما گوگل باید چه قابلیت‌هایی را نسبت به نسل گذشته به این ساعت هوشمند اضافه کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: اسنپدراگون ۸CX نسل ۴ عملکردی بهتر از تراشه M3 اپل ثبت کرد